Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) проведе регулярна среща с трите мобилни оператора "Мобилтел” (търговска марка Мтел), "Космо България Мобайл” ("Глобул") и "Българска телекомуникационна компания" ("Виваком"), както и със Сдружението за електронни комуникации (СЕК), което представлява по-голямата част от алтернативните предприятия в областта на електронните съобщения.
Целта беше да се обсъдят проблемите в сектора, въпроси, относно работата на телекомите, както и отношенията им с потребителите, съобщават от пресцентъра на КРС.
Основните теми на срещата бяха свързани с трудности на абонатите по отношение на достъпността и яснотата на индивидуалните договори, непредоставяне на детайлна информация за тарифата или пакета от услуги, както и неосигуряване на достъп на потребителите до Общите условия на предприятията, пише iNews.bg.
Друга важна тема, която бе обсъдена, е сканирането на подписи на граждани при сключване на договори с операторите. Председателят на Комисията д-р Веселин Божков заяви, че подобна практика предполага манипулация с личните данни и подписа на абоната. Регулаторът изиска от предприятията да предоставят индивидуалните договори на абонатите си задължително на хартиен носител.
Във връзка с вече взети решения от страна на комисията, беше обърнато внимание на едно от предприятията за неизпълнението на задължителните указания, дадени от страна на КРС, за “кредитния лимит”.
Веселин Божков подчерта, че мисията и основната цел на Комисията винаги е била осигуряването на условия за развитие на ефективна конкуренция на пазара и среда, в която потребителите да имат възможност за информиран избор на услуги и за пълноценно упражняване на техните права. В качеството си на регулаторен орган в областта на осъществяване на електронни съобщения и с оглед защита на обществения интерес, КРС отново призова операторите към стриктно спазване на закона, както и за коректно и отговорно отношение към българските потребители, заявиха от Комисията за регулиране на съобщенията.
Припомняме, че в края на миналата седмица бяха приети промени в Закона за защита на потребителите на първо четене в Народното събрание. Промените предвиждат да се предотврати възможността за извършване на злоупотреби от страна на мобилните оператори, които са подновявали или променяли едностранно сключени преди това договори.