КРС проверява "М-тел" заради забавените фактури

11.05.2011 | 09:58
по статията работи:
Системата на телекома не отчитала различните тарифи на абонатите
КРС проверява "М-тел" заради забавените фактури

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) проверява "М-Тел" заради забавени фактури. Това стана ясно след среща между представители на сдружение ДНЕС, депутати от ГЕРБ и шефа на комисията Веселин Божков. Според движението операторът умишлено бави с месеци фактурите в ущърб на абонатите си, като от организацията поискаха той да бъде санкциониран. Те призоваха на потребителите да се даде 6-месечен срок, в който да могат да покрият задълженията си към телекома, пише в днешния си брой вестник "Монитор".

По думите на Божков нарушения се извършват и от останалите мобилни оператори, но призна, че в последните месеци първенец е "М-Тел". В момента текат 50 проверки, като половината от тях са завършили с актове за административно нарушение и компанията ще си понесе отговорността.

Още през септември миналата година сме изпратили писмо на вътрешния министър Цветан Цветанов, в което поставихме този въпрос. И до момента отговор няма. Това, което прави в момента движение ДНЕС, е трупане на активи за чужда сметка, заяви  председателят на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги Янаки Ганчев. Според него билинг системата на първия мобилен оператор у нас е срината, а и не се очаква да заработи нормално в близко време.

Системата на оператора не разпознава кога даден клиент разговаря на преференциални цени, които по договор са по 0 ст. на минута, и затова ги тарифира на средна цена от около 30 ст. Оттам идват и надутите сметки, които получават абонатите на "М-Тел", посочи Ганчев.

Забавените фактури за потребление през януари и февруари са вече изпратени към клиентите, както беше обещано от компанията в средата на април на официална пресконференция. Позволете ни да подчертаем, че не всички фактури за споменатия период бяха издадени със закъснение. В края на април "Мобилтел" влезе в ритъм и издаде фактурите от последния месечен цикъл в срок", коментираха от мобилния оператор.

За да компенсира забавянето, "Мобилтел" предложи удължен срок и възможност за разсрочено плащане за всяка една фактура с дата на издаване от 25 март до 31 май. За плащането им клиентите разполагат с 60 дни, като това може да стане и на вноски, размерът на които се определя от клиента. За да се възползва от разсроченото плащане, клиентът трябва да е погасил предишните си задължения. За фактури, издадени преди 25 март, периодът за плащане вече беше удължен от 15 на 28 дни, добавиха от телекома.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...