Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) проверява "М-Тел" заради забавени фактури. Това стана ясно след среща между представители на сдружение ДНЕС, депутати от ГЕРБ и шефа на комисията Веселин Божков. Според движението операторът умишлено бави с месеци фактурите в ущърб на абонатите си, като от организацията поискаха той да бъде санкциониран. Те призоваха на потребителите да се даде 6-месечен срок, в който да могат да покрият задълженията си към телекома, пише в днешния си брой вестник "Монитор".
По думите на Божков нарушения се извършват и от останалите мобилни оператори, но призна, че в последните месеци първенец е "М-Тел". В момента текат 50 проверки, като половината от тях са завършили с актове за административно нарушение и компанията ще си понесе отговорността.
Още през септември миналата година сме изпратили писмо на вътрешния министър Цветан Цветанов, в което поставихме този въпрос. И до момента отговор няма. Това, което прави в момента движение ДНЕС, е трупане на активи за чужда сметка, заяви председателят на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги Янаки Ганчев. Според него билинг системата на първия мобилен оператор у нас е срината, а и не се очаква да заработи нормално в близко време.
Системата на оператора не разпознава кога даден клиент разговаря на преференциални цени, които по договор са по 0 ст. на минута, и затова ги тарифира на средна цена от около 30 ст. Оттам идват и надутите сметки, които получават абонатите на "М-Тел", посочи Ганчев.
Забавените фактури за потребление през януари и февруари са вече изпратени към клиентите, както беше обещано от компанията в средата на април на официална пресконференция. Позволете ни да подчертаем, че не всички фактури за споменатия период бяха издадени със закъснение. В края на април "Мобилтел" влезе в ритъм и издаде фактурите от последния месечен цикъл в срок", коментираха от мобилния оператор.
За да компенсира забавянето, "Мобилтел" предложи удължен срок и възможност за разсрочено плащане за всяка една фактура с дата на издаване от 25 март до 31 май. За плащането им клиентите разполагат с 60 дни, като това може да стане и на вноски, размерът на които се определя от клиента. За да се възползва от разсроченото плащане, клиентът трябва да е погасил предишните си задължения. За фактури, издадени преди 25 март, периодът за плащане вече беше удължен от 15 на 28 дни, добавиха от телекома.