Улеснения за живеещите в чужбина българи при издаването на документи за самоличност прие правителството с промени в правилника за издаване на български лични документи.
Създава се възможност чрез автоматизираната система за електронни услуги на Министерството на външните работи за подаване по електронен път на заявление за издаване на лична карта, без да е необходимо използването на квалифицирано удостоверение за електронен подпис. Намаляват се и сроковете за издаване на паспорт, когато заявлението е подадено в българските дипломатически и консулски представителства. Наред с това се дава възможност за лично получаване на български личен документ чрез лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга, когато заявлението за издаването на документа е подадено лично в дипломатическите или консулски представителства.
С промените става възможно и заявленията за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство в определени случаи да се подават и в районните управления към ОДМВР по постоянен адрес на заявителя.
Предвидено е издаването на временен паспорт да се съгласува от дипломатическите и консулските представителства само с Министерството на външните работи. Изключение ще правят случаите на издаване на временни паспорти на български граждани, на които след 1 септември 1999 г. не са издавани български документи за самоличност, когато тяхното издаване се съгласува с МВР.