Как магазините ни изкушават да пазаруваме

16.04.2014 | 20:33
по статията работи: Елица Елефтерова
Специална подредба и цветове провокират потребителите да харчат повече
Как магазините ни изкушават да пазаруваме

На всеки се е случвало да влезе в магазина за един хляб, а да излезете с куп излишни покупки. Трескавото пазаруване на ненужни продукти обаче не се случва само по наша вина. Големите вериги магазини прилагат различни тактики, за да накарат потребителите да харчат повече.

Залагането на капани за клиентите е привлякло вниманията и на неправителствената организация Which?. Те са изпратили потребители в четири големи вериги, които са носели специални устройства, проследяващи накъде се насочват погледите на клиентите, пише iNews.

От опита става ясно, че магазините използват различни методи, с които подсъзнателно  насочват купувачите към стоки, които носят по-голяма печалба.

Някои трикове се оказват съвсем прости. Висящи от рафтовете знаци и табели във формата на флагчета гарантират, че клиентите ще забележат продуктите поставени под тях. Причината е, че се движат и така привличат периферното зрение на клиентите.

Подредбата на магазина също може да провокира желание за пазаруване. Често срещан трик е бирата да бъде поставена до памперсите.  

Подобно разположение на продуктите гарантира, че женените мъже биха купили и двете стоки в петък вечер. Според експертите хората четат етикетите като книга – от ляво на дясно и след това надолу.  

Затова големите марки плащат солидни суми, за да бъдат поставяни техните стоки на нивото на човешкото око. Със същите мотиви продуктите се разполагат така, че най-евтините да са най-отляво, като цената бавно се покачва към дясната част на рафта.

Друга практика е поставянето на червени етикети, тъй като хората несъзнателно ги асоциирали с намаление на цената. Всъщност стоките с намалени цени и на промоция стоят на крайните, забутани щандове.

Плодовете и зеленчуците пък се поставят в началото на магазина, за да създават у посетителите чувство на свежест и да им вдъхват енергия.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...