Карастоянова: Нямаме бранд и държавна политика в туризма

03.12.2009 | 16:22
по статията работи: Апостол Апостолов
Браншът обменя мисли по време на първия у нас форум за организиране на събития
Карастоянова: Нямаме бранд и държавна политика в туризма

Чуждите туристи така и не разбраха България на какво е страната - на розата, на киселото мляко или на нещо друго, т.е. липсва ни бранд. Все още нямаме и цялостно изработена дългосрочна стратегия за туризъм, за разлика от една Турция, където има план за развитието на сектора до 2020 година. Това каза изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Крастоянова по време на първия по рода си форум у нас, предназначен за организаторите на събития (MICE).

Необходимо е държавата да мисли в дългосрочна перспектива за сектора, който формира 15% от Брутния вътрешен продукт, препоръча Карастоянова.

MICE (meetings, incentives, conferences, exhibitions) е ключова индустрия за развитието на туризма и икономиката в България. Тя обаче все още не е обособена като отделна и това е един от основните проблеми при организирането на събития. Основната цел на днешния форум е да събере на едно място професионалисти от ивент индустрията, да им даде възможност да се запознаят, да създадат ценни професионални контакти, както и да ги запознае с тенденциите в бранша. Econ.bg е медиен партньор на инициативата.

Страната ни има потенциал за организиране на големи международни конгресни събития. Политиката на държавата трябва да бъде насочена в посока да привлича вниманието на все повече международни организатори на подобни събития, беше един от изводите по време на днешния форум.

Когато по света се каже името България, на организаторите веднага трябва да им стане ясно къде се намирате, а не да се питат в коя част на земното кълбо сте. Така Сюзън Хорнър, преподавател в швейцарския университет Сeazer Ritz, коментира ролята на държавата в процеса на организиране на международно събитие.

Конгресният туризъм може да се приеме като антикризисна мярка. Държавниците ни трябва с действията си да привлекат вниманието на международните организации, с изявите си да им вдъхнат увереност, да покажат, че сме способни да организираме големи международни форуми, допълни мисълта на швейцарския гост-лектор Поли Карастоянова. Тя даде пример с адекватната държавна политика на Турция, където още преди 7 години конгресният туризъм се е превърнал в приоритетна цел. Затова и Истанбул е в топ 10 на градовете по проведени конгресни форуми, изтъкна още Карастоянова.

Още за MICE индустрията може да прочетете тук.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...