Карастоянова: Нямаме бранд и държавна политика в туризма

03.12.2009 | 16:22
по статията работи: Апостол Апостолов
Браншът обменя мисли по време на първия у нас форум за организиране на събития
Карастоянова: Нямаме бранд и държавна политика в туризма

Чуждите туристи така и не разбраха България на какво е страната - на розата, на киселото мляко или на нещо друго, т.е. липсва ни бранд. Все още нямаме и цялостно изработена дългосрочна стратегия за туризъм, за разлика от една Турция, където има план за развитието на сектора до 2020 година. Това каза изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Крастоянова по време на първия по рода си форум у нас, предназначен за организаторите на събития (MICE).

Необходимо е държавата да мисли в дългосрочна перспектива за сектора, който формира 15% от Брутния вътрешен продукт, препоръча Карастоянова.

MICE (meetings, incentives, conferences, exhibitions) е ключова индустрия за развитието на туризма и икономиката в България. Тя обаче все още не е обособена като отделна и това е един от основните проблеми при организирането на събития. Основната цел на днешния форум е да събере на едно място професионалисти от ивент индустрията, да им даде възможност да се запознаят, да създадат ценни професионални контакти, както и да ги запознае с тенденциите в бранша. Econ.bg е медиен партньор на инициативата.

Страната ни има потенциал за организиране на големи международни конгресни събития. Политиката на държавата трябва да бъде насочена в посока да привлича вниманието на все повече международни организатори на подобни събития, беше един от изводите по време на днешния форум.

Когато по света се каже името България, на организаторите веднага трябва да им стане ясно къде се намирате, а не да се питат в коя част на земното кълбо сте. Така Сюзън Хорнър, преподавател в швейцарския университет Сeazer Ritz, коментира ролята на държавата в процеса на организиране на международно събитие.

Конгресният туризъм може да се приеме като антикризисна мярка. Държавниците ни трябва с действията си да привлекат вниманието на международните организации, с изявите си да им вдъхнат увереност, да покажат, че сме способни да организираме големи международни форуми, допълни мисълта на швейцарския гост-лектор Поли Карастоянова. Тя даде пример с адекватната държавна политика на Турция, където още преди 7 години конгресният туризъм се е превърнал в приоритетна цел. Затова и Истанбул е в топ 10 на градовете по проведени конгресни форуми, изтъкна още Карастоянова.

Още за MICE индустрията може да прочетете тук.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...