Китайското правителство въведе забрана на реклами, отнасящи се до луксозни, екстравагантни и скъпи стоки, съобщава „Би Би Си“. Причината е в „грешните послания“, които те отправят към гражданите в условията на идващата Нова година в страната.
Това е поредният ход от страна на управляващия елит, насочен към ограничаване на покупките на луксозни стоки. Ограничаването на корупцията също е цел на реформите на Комунистическата партия.
Засегнатите стоки са скъпите часовници, луксозните златни монети, ликьорът, както и много други, уточнява агенция Xinhua. Около Нова година е традиция да се разменят подаръци между гражданите, като немалко от тях дават различни предмети и на властите с цел да си спечелят тяхното благоразположение.
По думите на ръководните лица обаче това трябва да се ограничи сериозно, защото проповядва лоша „социална етика“ и води до подкупи, маскирани като подаръци за празника.
Напоследък все повече и повече изявления на властите целят изграждането на лишен от лукс и по-скоро смирен материално живот сред хората. Рестрикциите са в унисон и с официално обещание от страна на партията, че ще се бори с всички сили за все по-нарастващата и осезаема разлика между бедните и богатите в Китай. Важна част от тази държавна политика е планът за повишаване на минималната работна заплата с 40% до 2015 година.