Китайската компания за електронна търговия "Алибаба груп" подписа спонсорски договор с Международния олимпийски комитет (МОК), обявиха двете страни на специална пресконференция днес.
Контрактът е до 2028 година и фирмата ще може да използва олимпийската символика за своята рекламна и промоционална дейност. Срещу това по неофициална информация китайците ще платят около 100 милиона долара за периода до 2020 година, а след това ще има преговори за следващия олимпийски период.
"Алибаба груп" е 12-ата компания, която е от т.нар. топ спонсори на МОК. Останалите са "Атос", "Бриджстоун", "Кока-Кола", "Доу", "Дженерал електрик", "Макдоналдс", "Омега", "Панасоник", "Проктър енд Гембъл", "Самсунг", "Тойота" и "Виза".
Международният олимпийски комитет добави, че "Алибаба груп" ще предоставя услугите си, за да помогне оперативно за провеждането на олимпийските игри, ще направи глобална платформа за електронна търговия на билети и артикули и ще направи олимпийски телевизионен канал за китайските зрители.
"В този нов глобален свят "Алибаба" е уникално позиционирана компания и ще помогне на МОК да си постигне целите, начертани в олимпийския дневник 2020, както и ще помогне положително за бъдещото олимпийско движение", заяви президентът на комитета Томас Бах.