Автомобилният гигант General Motors, сериозно разтърсен от кризата, се цели в китайския пазар, за да излезе от затрудненията. Ръководството на компанията поясни, че ще се опита да удвои продажбите си в азиатската държава, предава AFP. Надяваме се да увеличим продажбите до над 2 млн. автомобила през следващите пет години, коментира Кевин Уейл, президент на китайското звено на GM.
Той допълни, че компанията планира да пусне в продажба 30 нови или подобрени модела през този период.
Свиването на продажбите в САЩ и други ключови за компанията пазари доведоха General Motors до криза и заплаха от фалит. Засега компанията оцелява, не и без помощта на американското правителство, отпуснало заем от 13,4 млрд. долара в края на миналата година. Администрацията на Обама обаче натиска за още реформи и резултати от плановете за преструктуриране, за да "развърже кесията" за нови заеми.
Надежда носи представянето на GM в Китай – през март продажбите бяха по-високи от всякога. Ръстът е с 24,6% на годишна база или общо 137 хил. продадени автомобила с марка на GM. Като цяло продажбите на автомобили в Китай не са засегнати от всеобщата рецесия – през миналия месец са продадени 1,08 млн. автомобила. За трети пореден месец китайският пазар се оказва най-голямото поле за изява на автомобилните компании от САЩ.
През 2008 година GM е продала 1,09 млн. автомобила в Китай, което е с 6% повече спрямо предходната година.