Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация в рекламата се произнесе с препоръки търговската комуникация по кампанията на Министерство на здравеопазването "Презерватирай се" и кампанията "Стани абонат на М-Тел за половин месечна такса - твоят коледен подарък и остави Дядо Коледа да се забавлява" да бъде приведена в съответствие с нормите на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България.
В пошлото 30-секундно видео от кампанията "Презерватирай се" анимиран "вирус" обяснява на непросветените, че "влиза през парадния ни вход, през задния ни двор или евентуално през свирката", се казва в становището на Националния съвет за саморегулация (НСС).
Клипът е насочен предимно към младите хора и цели да популяризира безрисковото сексуално поведение, употребата на презервативи, както и толерантното отношение към хората, живеещи с ХИВ/СПИН.
"За съжаление използването на вулгарен и неблагоприличен език не допринася за реализирането на иначе благородната цел, вреди на психическото, моралното и физическото здраве на подрастващите и е в разрез с общоприетите морални норми в българското общество", допълват от НСС.
Коментар по темата ще откриете в рубриката "Мнения" на Econ.bg.
Рекламният клип на МТел ни внушава всичко друго, но не и ценностите, които човек следва да изповядва, особено на този ден. Непристойно и безотговорно е в една рекламна кампания да се посяга на герой, символ на добротата, носещ много емоции, надежди и мечти, и да се профанизира по този начин неговия образ", се казва в друго становище на НСС.
Това са мотивите, с които жалбите са постъпили в НСС. Основанията на Етичната комисия приеме жалбите за основателни, становищата на ответните страни и решенията на комисията, се съдържат в приложените документи след статията.
НСС обединява рекламодателите, рекламните агенции и радио и телевизионните оператори в България.