Клипът "Презерватирай се" нарушава правилата за етична реклама

08.12.2010 | 13:43
по статията работи:
Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация в рекламата критикува и реклама на "М-тел"
Клипът "Презерватирай се" нарушава правилата за етична реклама

Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация в рекламата се произнесе с препоръки търговската комуникация по кампанията на Министерство на здравеопазването "Презерватирай се" и кампанията "Стани абонат на М-Тел за половин месечна такса - твоят коледен подарък и остави Дядо Коледа да се забавлява" да бъде приведена в съответствие с нормите на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в Република България.

В пошлото 30-секундно видео от кампанията "Презерватирай се" анимиран "вирус" обяснява на непросветените, че "влиза през парадния ни вход, през задния ни двор или евентуално през свирката", се казва в становището на Националния съвет за саморегулация (НСС).

Клипът е насочен предимно към младите хора и цели да популяризира безрисковото сексуално поведение, употребата на презервативи, както и толерантното отношение към хората, живеещи с ХИВ/СПИН.

"За съжаление използването на вулгарен и неблагоприличен език не допринася за реализирането на иначе благородната цел, вреди на психическото, моралното и физическото здраве на подрастващите и е в разрез с общоприетите морални норми в българското общество", допълват от НСС.

Коментар по темата ще откриете в рубриката "Мнения" на Econ.bg.

Рекламният клип на МТел ни внушава всичко друго, но не и ценностите, които човек следва да изповядва, особено на този ден. Непристойно и безотговорно е в една рекламна кампания да се посяга на герой, символ на добротата, носещ много емоции, надежди и мечти, и да се профанизира по този начин неговия образ", се казва в друго становище на НСС.

Това са мотивите, с които жалбите са постъпили в НСС. Основанията на Етичната комисия приеме жалбите за основателни, становищата на ответните страни и решенията на комисията, се съдържат в приложените документи след статията.

НСС обединява рекламодателите, рекламните агенции и радио и телевизионните оператори в България.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...