Яденето на пуканки в кино салона може да е дразнещо не само околните зрители, но и за рекламодателите. В епохално изследване, достойно за антинобелова награда, учени от университета в Кьолн са достигнали до извода, че дъвченето буквално ни имунизира към филмовата реклама в началото на прожекциите.
Основната причината този тип рекламата да успее да се запечата имената на брандовете в мозъците ни е, че нашите устни и език автоматично симулират произнасянето на ново име, когато го чуем за първи път. Всеки път, в който се натъкваме на това име, устата ни подсъзнателно го произнася.
Според новото изследване обаче тази „вътрешна реч“ може да бъде нарушена от дъвченето, което да намали ефекта на повтарянето.
За експеримента си учените поканили група от 96 души в киното да гледат филм, предшестван от серия реклами. На половината от хората били раздадени безплатни пуканки, докато другите получили малко захарно кубче, което почти веднага се разтапяло в устата.
Тест, проведен след края на филма, показал, че рекламите не оказали ефект на тези зрители, които дъвчели по време на излъчването им. За разлика от тях другата група демонстрирала позитивен психологически отговор на продуктите в рекламите.
Това откритие следва да покаже, че продажбата на храни в кината всъщност намалява ефекта от рекламата, което противоречи на сегашните маркетингови стратегии, коментират изследователите.