Снимка: Sxc.hu
100 000 граждани и представители на фирми са потърсили консултация по телефона и чрез електронната поща на Информационния център на Националната агенция по приходите (НАП) в последната година. Над 8000 души са се обадили на 0700 18 700 само за последните 4 дни в края на данъчната кампания. За периода от средата на март миналата година до 29 април 2009 г. консултантите в центъра са обслужили общо 100 691 клиенти, информира приходната администрация.
Чрез центъра клиентите на НАП могат да получат отговор на всички въпроси, свързани с декларирането и плащането на данъци и осигурителни вноски. Чрез кол центъра могат да се подават и сигнали за данъчни нарушения, както и препоръки за подобряване на работата на НАП. Телефонът за консултации работи от 8,00 до 18,30 ч. до края на данъчната кампания, като цената на обаждането е един градски разговор за цялата страна. Напълно автоматично и 24 часа в денонощието могат да се правят и справки за регистрираните по ДДС фирми.
Най-често задаваните въпроси от клиенти са свързани с попълването на данъчните декларации и ползването на електронните услуги на НАП. За последната година чрез информационния център са подадени общо 122 жалби и 194 сигнала за данъчни и осигурителни нарушения. Всички клиенти, подали жалба или сигнал, са били уведомени за резултатите от действията на НАП.
Над 90 % от всички клиенти на НАП, които са се обадили по телефона за консултация, са били доволни от оказаната помощ и информацията, която са получили.