КЗП засилва контрола на дейността на финансовите институции, които отпускат бързи заеми и ипотечни кредити, съобщиха от комисията.
Причината е новата вълна на агресивни реклами за предоставяне на такъв тип услуги и влизането в сила на новия Закон за кредитите за недвижими имоти на потребители.
Търговците търсят различни начини да представят на потребителите нещата така, че едва ли не ще трябва да върнат по-малко, отколкото са взели. От друга страна пък самите потребители, които имат нужда от такъв тип кредити, по-лесно се доверяват, защото ги притеснява някаква необходимост, коментира председателят Димитър Маргаритов.
Комисията проверява и организацията на игрите чрез така наречените "непоискани SMS-и". При тях абонатите на мобилния оператор се включват автоматично и ако не изпратите SMS, с който да се откажат, започват да получават съобщения, които се таксуват с доста съществени суми, припомнят от КЗП.
Най-големият процент от постъпващите в КЗП жалби и сигнали на граждани са свързани с дейността на мобилните оператори - около 35-40 на сто от случаите, посочва от КЗП.
Инспекторите на комисията продължават проверките в търговската мрежа и онлайн пространството за заблуждаващи послания за изгодни цени или несъществуващи предимства при продажбата на стоки за учениците, пише още в съобщението.