Компаниите ще бъдат подложени на по-голям натиск да разкриват как изменението на климата се отразява на техния бизнес. Това предвиждат нови глобални правила, чиято цел е да помогнат на регулаторните институции да се справят с практиките на т.нар. "грийнуошинг".
"Грийнуошингът" е термин, който описва практиките на някои фирми да представят своите продукти или услуги за "екологични" или "щадящи околната среда", когато всъщност те не са такива.
Новите правила, които бяха публикувани днес, са изготвени от Съвета по международни стандарти за устойчивост (Ай Ес Ес Би - ISSB), чието създаване беше обявено на Конференцията на ООН за климата (КОП 26) в Глазгоу, която се проведе през есента на 2021 г. Целта им е да бъдат прекратени практиките, при които компании привличат трилиони долари под формата на инвестиции, изтъквайки неоснователно своята "екологична и социална отговорност" в подкрепа на обществения интерес.
Новите стандарти са подкрепени от групата на най-големите икономики в света (Г-20), отбелязва Ройтерс.
Отделните държави сами ще решават дали да изискват от фирмите, които са регистрирани на тяхна територия, да се съобразяват с новите правила, обяви председателят на Съвета по международни стандарти за устойчивост Еманюел Фабер.
Канада, Великобритания, Япония, Сингапур, Нигерия, Чили, Малайзия, Бразилия, Египет, Кения и Република Южна Африка обмислят дали да въведат новите стандарти, заяви Фабер пред Ройтерс. Те са определени въз основа на правилата, изготвени от Работната група относно оповестяването на финансова информация във връзка с климата (Ти Си Еф Ди - TCFD), създадена под егидата на Г-20.
Великобритания беше първата страна сред водещите световни икономики, която задължи компаниите, които са емитирали акции на фондовата борса, да разкриват финансова информация в съответствие с правилата на Ти Си Еф Ди.