„Почти 2/3 от храната на българина се изхвърляше преди кризата, която до известна степен ни дисциплинира”. Така министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов коментира спада в потреблението на храни и статистическите данни, че повече от 70% от българите приготвят буркани за тази зима.
Намаленото потребление е бич и за търговците. Затова и кампанията „Истински евтина Коледа” има идея промоциите да започнат още преди коледните и новогодишните празници, т.е. по-рано от декември. Те ще са насочени към храни, произведени в България. Това заяви още Найденов в ефира на bTV.
Инициативата е продължение на договореното от правителството и три търговски вериги замразяване на цените на десетина хранителни стоки от първа необходимост, което беше в сила до октомври. Хляб, сирене, яйца, колбаси отново ще попаднат в т.нар. „социална кошница” в обхвата на новата промоция.
Все още не се знае колко по-евтини ще са основните храни по Коледа. Това коментира миналата седмица пред БНТ министър Найденов. Причината е, че големите търговски вериги очакват отговори от своите компании-майки.
Намалението ще бъде различно и отделно от традиционните промоции на хранителни продукти. Найденов уточни, че бъдещото поевтиняване на най-търсените стоки по Коледа не е обвързано с никакви обещания от страна на подчиненото му ведомство. Продължават да бъдат засилени и проверките на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).