Кризата не засегна киноиндустрията

01.12.2009 | 12:27
по статията работи:
Въздействието на кинорекламата е 8 пъти по-силно от това на телевизионната, сочи проучване
Кризата не засегна киноиндустрията

Кризата не засегна киноиндустрията. Над 400 000 души посещават киносалоните поне веднъж на два месеца. Това става ясно от националното представително проучване на компанията за кино реклама CinemaBox Office, проведено от Gallup Bulgaria.

Най-активните посетители на киносалоните са на възраст между 15 и 36 години, като жените преобладават пред мъжете - 53,6 към 46,4%. Статистиката показва, че ходещите редовно на кино са и сред най-активните в социално отношение - над 61% са работещи, а над 33% учащи. И двете групи отделят най-много време за забавления извън домовете си - 53,3% отговарят, че прекарват поне 2-3 вечери седмично в забавления извън дома, а 33% излизат поне веднъж за този период.

Проучването сочи, че редовните кинопосетители са със среден доход доста над средното за страната - повече от 800 лв. месечно. Редовната киноаудитория харчи за забавления 43 665 000 лв. месечно и с 40% повече от неходещите на кино. Индексът за намерение за покупки на потребителски стоки с висока стойност (автомобили, високотехнологични продукти, черна техника и др.) е 150, за сравнение индекса на неходещите е 60.

Киното изпреварва телевизията по отношение на ефективността на рекламите. Проучвания на водещите пазари сочат, че въздействието на кинорекламата е 8 пъти по-силно и въздействащо отколкото рекламните спотове, излъчвани по телевизията. 68% от зрителите възпроизвеждат правилно излъченото рекламно послание а 89% - името на бранда.

Системата, използвана при кинорекламата, позволява по-прецизно таргетиране на основната киноаудитория чрез разделянето й на две подгрупи - тази на 15-25 годишните и тази на 26 +. Това се постига чрез комбинация от филми, дни от седмицата и часове на излъчване, което "филтрира" групата, за която е предназначено посланието на рекламодателите.

По-активният начин на живот и по-високите доходи правят групата на редовните кинопосетители и най-атрактивна в консуматорско отношение. Тази група фигурира и като първостепенна в маркетинговите планове на всяка компания, разчитаща в продажбите си на търговски марки с висока добавена стойност, коментира Димитър Димитров, управител на CinemaBox Office.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...