Кризата продължава да влияе на пазара на безалкохолни напитки

19.07.2010 | 16:08
по статията работи:
През първото полугодие единствено продажбите на напитките от типа "студен чай" бележат ръст. Наблюдава се срив при натуралните сокове
Кризата продължава да влияе на пазара на безалкохолни напитки

Консумацията на безалкохолни напитки бележи леко покачване през последните три месеца на тази година (април-юни 2010 г.). Макар и по-ниско в сравнение с 2009 г., общото потребление на напитки за второто тримесечие е нараснало с 2% в сравнение с първото.

За полугодието обаче потреблението на безалкохолни напики е 712 милиона литра, с 43 милиона литра по-малко от това през 2009 г.

Причините за това не са по-различни от познатите в период на криза - свиване на семейните бюджети и разходи, растяща безработица, спад в туристическия поток, трудно обслужване на кредитите. Това съобщават от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в Бългаиря.

Напитките от групата "студен чай" в последните няколко години се развиват много динамично с позитивен тренд. Те са и единствените, при които се наблюдава сериозен ръст в консумацията от 18% за изтеклите месеци на 2010 г.

При бутилираните води потреблението за първите шест месеца на 2010 г. е с 5% или с 18 милиона литра под постижението през миналата година. Намаляло е потреблението във всички групи бутилирани води - при натуралните минерални води с 4%, при газираните води с 13%, при водите в 19,5-литрови галони с 6%.

Българският потребител е консумирал с 6% или със 17 милиона литра по-малко газирани напитки през януари-юни 2010 г. в сравнение със същия период на 2009 г. С 8% е намаляло и потреблението на напитки от групата "енергийни & спортни".

При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е намаляло общо с 4%, като при разтворимите прахообразни напитки се наблюдава ръст от 11%.

Най-засегнато от кризата се оказва потреблението на натурални плодови сокове и нектари. За първите шест месеца на 2010 г. то е с 15% или с близо 7 милиона литра по-малко от предходната година.

Като цяло цените на безалкохолните напитки през полугодието бележат намаление с различен процент при различните продукти, отбелязват от асоциацията.

Анализът на консумацията на безалкохолни напитки през първите шест месеца на годината показва, че макар и с отслабващ ефект, кризата продължава да оказва влияние върху поведението на българския потребител. Все пак в последните месеци не са малко фирмите, които отчитат необичайно висок в условия на криза обем на реализация на продукцията си. Тава е индикация, че при стабилизиране на икономическата ситуация и доходите на населението, в края на годината може да се очаква потреблението да се върне на изходните нива отпреди година и консумацията на безалкохолни напитки да достигне ниво от 220-225 литра на човек.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...