70 на сто от стоките, които купуваме са вносни. По този начин вместо да подкрепяме развитието на родната икономика, ние правим оборот на чуждестранни фирми. Това смятат представителите на браншовите организации в сферата на хранителното производство и леката промишленост. От съюза „Произведено в България“ коментират, че по техните изчисления хипермаркетите отчитат общ годишен оборот, надхвърлящ 6 млрд. лв., като по-голямата част от него отиват извън границите на България.
Производителите се надяват, че измененията в Закона за защита на конкуренцията, които вече са минали на първо четене, ще променят тази тенденция и ще създадат условия за по-добра комуникация и договореност между производителите, доставчиците и търговците. Те коментираха, че нормативните промени няма да повлияят по никакъв начин върху цените на стоките. По техните думи стойността на продуктите се формира от фирмите, осъществяващи търговията.
Хората от бранша припомнят, че до момента липсва европейска регулация, свързана с отношенията в сектора. Това позволява всяка страна-членка да въвежда норми в националното си законодателство, свързани с производството и търговията, в съответствие с нейните нужди, предаде в-к "Монитор". Затова производителите настояват отношенията между тях и големите вериги магазини да бъдат регламентирани и това да допринесе за стимулирането на българските стоки.