Стотици пътници са блокирани на Летище София заради лошите метеорологични условия в Европа. Анулирани са полетите до Франкфурт, а останалите закъсняват с часове и за голяма част от тях няма яснота дали ще бъдат осъществени и кога.
Полетът от София до Амстердам закъснява повече от 4 часа (информацията е актуална към 12 часа - бел. ред.). В него пътуват много хора с прекачване до САЩ.
Служителите на Летище София очакват мениджърите, отговарящи за различните дестинации, да информират как и за кога да бъдат пренасочени пътниците. От "България Еър" обясниха, че при форсмажорни обстоятелства не поемат разходи по престоя и настаняване на пътниците, които са изпуснали следващите си полети, информира Dariknews.bg.
Голяма част от закъсненията и отмяната на полети се дължат на лошите метеорологични условия в Европа. Пред Дарик радио изпълнителният директор на "България Еър" Янко Георгиев, който в момента се намира в САЩ, обясни, че на пътниците се подава своевременна информация за полетите и ще бъдат спазени всичките им права, регламентирани с европейските директиви.
Поради лошото време капацитетът на летището в Амстердам е редуциран до 20 полета на час, което е абсолютно минимално. И всеки полет до там има определено време за излитане. За пътниците, които са чекирани, компанията поема храната и напитките, докато чакат полета, обясни Георгиев.
Полетите от и до Летище София се изпълнявят при зимни условия, като приоритет са сигурността на пътниците и тяхното безпроблемно обслужване. Пистата за излитане и кацане е почистена, перонните площадки също, информираха в следобедните часове от пресцентъра на летището.
При закъснение на полета с повече от 5 часа пътниците имат право да се откажат от него и да получат обратно пълния размер на стойността на билета си, обясни Богомил Николов от "Активни потребители". Той добави:
Ако полетът се отложи за следващия ден, компанията е длъжна да осигури безплатно настаняване в хотел и право на храна. Компанията трябва да осигури възможност за безплатни съобщения по телефон, факс или електронна поща, за да може пътниците да уведомят близките си за закъснението. Когато неосъществяването на полета е по вина на авиокомпанията, а не на друга причина, тогава пътникът може да получи освен стойността на билета и компенсация от 125 до 600 евро, в зависимост от разстоянието на полета.