Половин година, след като избухна скандалът със "скъпите" страници на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) в социалните мрежи Facebook и Twitter, той отново излиза на дневен ред.
Министерството на земеделието и храните (МЗХ) е обявило обществена поръчка за обновяването на двете страници, става ясно от справка на сайта на ведомството. При това прогнозната стойност на проекта отново възлиза на 50 000 лева, като финансирането е от европейските фондове.
Публичната покана е с дата 8 февруари 2013 г., а крайният срок за подаване на офертите е 17:00 часа на 18 февруари с. г. Участниците ще се оценяват спрямо предложената цена и предложената техническа оферта, които имат еднаква тежес. Самата техническа оферта се формира от три показателя: брой предложени инициативи в страниците на ПРСР във Facebook и профил в Twitter (15% от цялата оферта), брой на добавени потребители към вече създадените страница и профил (20%) и срок за реакция при тяхната поддръжка (15%).
Основно изискване за изпълнение на поръчката е увеличаването на Facebook потребителите на страницата, които попадат в конкретната таргет група, на 7 500 души. А именно - на потенциалните и настоящи бенефициенти на програмата. Друго изискване към изпълнителя е да обезпечи поддържането на двете страници на ПРСР в социалните мрежи.
Пълният текст на публичната покана на конкурса можете да видите в прикачения по-горе документ.
Земеделското министерство си донесе лоша слава, свързана с проектите за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони и конкретно с профилите ѝ във Facebook и Twitter. Миналия август избухна скандал, след като стана ясно, че за изготвянето им ведомството е отделило сумата от 50 хил. лева, при това – без ДДС.
Скандалът доби още по-големи мащаби, когато разследване установи, че спечелилата поръчката фирма е собственост на бивши специалисти по връзки с обществеността (PR специалисти) на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).
Междувременно днес от МЗХ обявиха и друг конкурс, свързан с популяризацията на ПРСР - за изготвянето на мото и лого за новия програмен период (2014 - 2020 г.). Крайният срок е 21 февруари 2013 г. Дотогава всички желаещи да участват могат да подадат предложенията си на официалния сайт на конкурса (Prsr-konkurs.eu). В него могат да се включат всички хора с интереси и познания в сферата на графичния дизайн, се казва в официалното съобщение.
Победителят ще бъде определен на два етапа. В рамките на първия своите оценки ще даде професионално жури, специално сформирано за конкурса. То ще подбере 10 финалисти, автори на десетте най-добри предложения според тях. Крайният победител ще бъде определен с онлайн гласуване на потребители. Двата етапа ще се проведат в рамките на 5 дни – между 22 и 27 февруари.
На 28 февруари 2013 г. ще се проведе официална церемония, на която ще бъде награден крайният победител. Ще му бъде връчена статуетка с изготвените от него лого и мото, както и парична награда от 5000 лв.