Приветстваме усилията на бизнеса да популяризира зеления начин на живот, екотуризма и отговорното поведение в туристическата индустрия, което е в съответствие с европейските и световните изисквания.
Това заяви при откриването на петото издание на фестивала изложение „Зелени дни“ в София Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в Министерството на икономиката и енергетиката. Борсата се провежда с подкрепата на МИЕ и представя социално и екологично отговорни бизнес практики за устойчив и здравословен начин на живот и пътуване.
"Все по-често устойчивото развитие ще бъде сравнявано с критериите за качество и туристите ще предпочитат районите, в които се полагат грижи за околната среда. Съхранената природа и проспериращата приемна общност ще формират по-висока добавена стойност и като политика се насърчават от МИЕ", заяви Генова, цитирана от пресслужбата на МИЕ.
Според Генова именно това е голямата задача пред българския туризъм - да бъде конкурентен и в същото време да възприеме принципите на устойчивото развитие.
"Туристите ще осъзнаят, че на местата, където грижата за природата, хората и местните общности е приоритет, те като посетители ще получат също качествени услуги. Този подход ще помогне да се
развият иновативни и висококачествени туристически продукти и ще направи европейските дестинации по-привлекателни", каза още Генова.
Вчера (9 май) зам.-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев коментира, че страната ни има възможности да се насочи именно към развитието на алтернативния туризъм, който да съответства на европейските и световните
изисквания за опазване на природата, без това да спъва икономическите проекти и инвестиционните намерения.
Той обърна внимание, че в подготвената от МИЕ Стратегия за устойчиво развитие на туризма в България до 2030 г. е отделено специално място за всички форми на алтернативния туризъм – еко, селски,
балнео, СПА, етно, био, гурме, винен и други. По думите му те могат успешно да изведат на преден план богатите природни дадености на страната ни, за да ги превърнат в конкурентен продукт на
международните пазари.