Магистрала „Хемус” трябва да бъде цялостно изградена до 2017 г. Това са плановете на правителството, информира регионалният министър Лиляна Павлова по време на откриването на рехабилитираната пътна отсечка Старо Оряхово-Гроздьово във Варненска област, предаде Агенция "Фокус".
Според Павлова е задължително целият участък от магистралата Варна-София между градовете Ябланица и Шумен да бъде изградена наведнъж от един изпълнител. Тя посочи, че ориентировъчната цена на трасето е около 1 млрд. евро.
До 2014 г. трябва да се направи идейният проект за аутобана и да се уточни точното трасе, през което ще минава. До три години след това изграждането на мигистралата трябва да е приключило.
Министърът уточни още, че акцентите в дейността на управляваното от нея ведомство през следващия програмен период за усвояване на европари са цялостното изграждане на АМ „Струма” и „Хемус”, реализирането на тунел под връх Шипка и изграждането на скоростните пътища Русе-Велико Търново и Русе-Шумен. Според Павлова, след реализирането на тези проекти, инфраструктурата в Северна България ще може да бъде сравнявана с тази в Южна България.
Регионалният министър подчерта, за пореден път, че за правителството всички пътища в страната са от приоритетно значение.
"Именно второ- и третокласните пътища създават предпоставки за икономическото развитие на регионите, създаването на работни места и задържане на младите хора в малките населени места", добави Лиляна Павлова.
Провокирана да коментира спорната тема за Общия устройствен план на Варна, тя уточни, че е възможно по него да бъдат нанесени някои корекции, когато той бъде разглеждан и обсъждан на национален съвет в София.
"Въпреки това за крайната визия на Общия устройствен план ще се произнесат единствено експертите, ландшафтните архитекти и озеленителите", увери Павлова.
Приемането на промени в Общия устройствен план на Варна предизвика множество протести през последните месеци, тъй като гражданите настояваха да се забрани възможността за застрояване на Морската градина и други зелени зони край плажната ивица.
Лиляна Павлова посочи, че след 15 дни ще се проведе Националния експертен съвет в София. Есента планът може да е одобрен на национално ниво. По отношение на варненския булевард „Трети март” министър Павлова беше категорична, че неговата цялостна рехабилитация е от компетенциите единствено на кмета на общината и на местната власт.
Тя заяви, че булевардът е важен за част от град Варна и в компетенциите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е по-скоро свързването му с автомагистрала „Хемус”. "Това е по-важно, защото по този начин отсечката вече няма да има само локално значение и до голяма степен ще освободи трафика от другите булеварди на града”, посочи министър Лиляна Павлова. Тя подчерта, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството прави много за Варна и областта и беше категорична, че от цялостна реконструкция имат нужда и други пътни отсечки в града като например главниябулевард „Владислав Варненчик” и „Мария Луиза”.