До 2015 г. ще бъде изградена магистрала от София до Калотина, съобщи днес шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов. Проектът ще е на обща стойност 380 млн. евро и ще бъде финансирана по ОП "Транспорт". Все още обаче не е ясно кой проект ще отпадне от оперативната програма.
Проектът ще бъде разпределен на три фази - София - Калотина (49 км), Западната част от Околовръстното шосе и Северната скоростна тангента. Приоритетен ще бъде проектът от АМ "Люлин" до река Какач, който ще струва до 50 млн. евро и може да бъде изграден без Брюксел.
Главният архитект на София Петър Диков обясни, че е изключително важно отсечката да бъде доразработена възможно най-скоро, защото с пускането в експлоатация на магистрала "Люлин" по нея ще има трафик, който не е съобразен с възможностите за нейното натоварване. Тази отсечка трябва да бъде готова до 2012 г., припомня Dariknews.bg.
За да се форсира изграждането на магистралата София - Калотина от днес със заповед на министър-председателя Бойко Борисов е създадена работна група, която в срок до края на септември трябва да излезе с конкретна стратегия и план-график как по най-бързия начин да се реализира инфраструктурния проект. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Работната група ще координира действията по реализацията на предстоящите процедури, свързани с изграждането на пътния участък.
Министър Плевнелиев припомни, че магистралата София - Калотина е приета от Европейската комисия като алтернативен проект, който може да бъде включен в Оперативна програма "Транспорт" още през този планов период.
Припомняме ви, че по време на посещението си в Сърбия в края на месец април премиерът Бойко Борисов се разбра със сръбския си колега Мирко Цветкович двете страни да работят за строежа на магистралата от София до Ниш. Тогава премиерът заяви, че магистралата може да бъде пусната до 2012 година.
Проектът за изграждане на отсечката до границата ще бъде разделен на два участъка - от София до Драгоман и от Драгоман до Калотина. Той ще бъде представен на Европейската комисия като лот 0 от магистрала "Тракия".