Статия на Петър Чернев и Апостол Апостолов, Econ.bg
Българската страна ще форсира строежа на магистралния участък до сръбската граница, който ще свързва София и Ниш. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев при отварянето на офертите на участниците в обществената поръчка за строител на лот 3 на магистрала "Тракия".
Министърът допълни, че участъкът от София до границата със Сърбия, който българската страна трябва да изгради, е с дължина 48 км, а не 70 км, каквото информация се е появила в медиите. Припомняме ви, вчера премиерът Бойко Борисов заяви, че магистралата може да бъде пусната до 2012 година.
Проектът за изграждане на отсечката до границата ще бъде разделен на два участъка - от София до Драгоман и от Драгоман до Калотина. Той ще бъде представен на Европейската комисия като лот 0 от магистрала "Тракия". Българската държава ще се опита да включи този проект, зааедно с изграждането на северната дъга на околовръстното шосе на София, в Оперативна програма "Транспорт", за да може да бъде получено финансиране от нея.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството коментира още, че Столичната община има готов проект за изграждане на северната дъга на околовръстното шосе, което ще позволи реализацията на 16-километровия участък да започне в средата на следващата година.
В момента се прави анализ, които ще приоритизира изпълнението на проектите, включени в ОП "Транспорт", съобщи от своя страна зам.транспортният министър Ивайло Московски, който присъства на отварянето на ценовите оферти на фирмите, искащи да ремонтират железопътния участък Пловдив-Бургас.
Ако даден проект не може да бъде изпълнен на 100%, въобще няма да стартира. След като бъде направен този анализ, Московски е убеден, че ще се освободи финансов ресурс за строежа на магистралата София-Ниш.
Миналата година заварихме едва 1.5% усвоени средства по оперативната програма. Абсурдно е да се смята, че 2.030 млрд. евро ще бъдат усвоени до 2013 година, каза заместник министърът.
Московски заяви още, че по време на една от срещите с Жан-Мари Сейлер, директор в Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК, е бил обсъждан дори вариант да се разместват средства между оперативните програми, така че България да не загуби парите.
Пълния коментар на Ивайло Московски за строежа на магистралата може да чуете в прикрепения файл след статията.