България се наложи в традицията на корпоративната социална отговорност, заяви при откриването на регионалната конференция "Корпоративна социалната политика по време на кризи", министърът на труда социалната политика Емилия Масларова, цитирана от БГНЕС.
Според Масларова бизнесът трябва да е склонен да прави временни компромиси в условията на икономическа и финансова криза, предвид намаляването на работните места, на заплатите, отнемането на някои социални придобивки и закриването на цели производства.
Социалният министър заяви, че в момента не може да определи до колко обществото разбира значителната роля на корпоративната социална отговорност (КСО). Според Масларова тя има стимулираща роля за запазване на работните места. В този смисъл отговорността тук трябва да се превърне в стимул за бизнеса, така че работниците да се убедят, че организацията или фирмата в която работят, отчита техния интерес. При това положение и самите потребители ще са сигурни, че продукцията, която се предлага, ще има високо качество, тъй като е запазен потенциалът на организацията.
Чрез видеозапис своите послания към участниците в конференцията отправи и еврокомисарят за защита на потребителите Меглена Кунева. Тя коментира, че е необходимо засилване и укрепване на доверието на обществото към бизнеса и пазарната икономика. Според нея, то трябва да се превърне в приоритет. Предприятията не бива да забравят интересите на потребителите, ако искат да допринесат за икономическото развитие, нито пък да се увличат по сложни маркетингови стратегии.
Евродепутатът Румяна Желева от своя страна отчете свършеното от Европейския парламент по отношение на корпоративната социална отговорност. Тя припомни, че именно в Лисабонския договор е записано, че целта на европейските граждани и на страните-членки на ЕС е реализирането на социална пазарна икономика.