Медийният гигант Sanoma продава дела си в "Санома Блясък България" на своя местен партньор – семейство Друмеви. Това обяви компанията на официалния си уебсайт. Транзакцията отбелязва оттеглянето на Sanoma от българския пазар.
Продажбата е в съответствие със стратегията на Sanoma да съсредоточи дейността си и да отнеме определени дялове, обясняват от скандинавската корпорация.
Медийната група Sanoma притежава вестници, списания, радио и телевизионни канали и издателства в повече от 20 европейски страни. Тя е собственик и на водещия финландски вестник Helsingin Sanomat.
Преди около месец скандинавски медии съобщиха за поредния спад в оборота на компанията. Още тогава изпълнителният директор Хари-Пека Каокун, че предстоят „стратегически избори за подобряване на фокуса“. През първата четвърт на тази година Sanoma регистрира загуба от 40 милиона евро.
Основната дейност на българската "Санома" е подготовка, публикация и маркетинг на списания, сред които „Блясък“, „Максимум“, „Журнал за жената“, „Космополитън“ и други.
В съвета на директорите на „Санома Блясък България“ влизат Димитър Друмев, Красимир Друмев и Гергана Тороманова, показва справка в Търговския регистър.
Размерът на капитала е 234 640 лева под формата на акции.
Според публикувания финансов отчет на компанията през 2011 г. приходите на „Санома България“ намаляват с 8%, като основно това се дължи на спад на приходите от рекламни услуги. Финансовият резултат за 2011 г. е загуба в размер на 503 хил. лв.
Припомняме, че издателят Sanoma Magazines International, част от конгломерата Sanoma, продаде медийната група "Нетинфо" на "Дарик Нюз" ЕООД през април тази година.