Министерства дават милиони за реклама в медиите

04.07.2012 | 10:23
по статията работи: Елица Елефтерова
Най-често ведомствата дават евросредства за популяризиране на определена дейност
Министерства дават милиони за реклама в медиите
Снимка: Sxc.hu

Много медии забогатяват по необичаен начин като сключват договори с различни министерства за популяризиране на европейските програми, които изпълняват, както и различни кампании. Това става ясно от документи, изпратени до Народното събпрание от различните министерства, съобщава БГНЕС.

Става дума за европейски средства, но веднага изниква въпросът доколко медиите, които работят с отделните министерства могат да си позволят да бъдат безпристрастни към тях.

От Министерството на регионалното развитие и благоустройството на Лиляна Павлова, както и много от другите ведомства заявяват, че от 2010 г. до февруари 2012г. не са сключвали договори с медии и агенции за популяризиране на работата му. Пари за такава дейност не са заложени и за тази година.

Най-често ведомствата дават пари за популаризиране на определена дейност. Така нареченият комуникационнен план за информация и публичност всъщност е задължителен документ за всяка оперативна програма.

Така за популяризиране на Оперативна програма "Регионално развитие" МРРБ сключва и изпълнява "дейности по информация и публичност". За "осигуряване на достъпност, публичност и прозрачност на ОПРР, чрез електронните медии" от декември 2010 до февруари 2011 г. от МРРБ са сключили договори с три радиа и една национална телевизия.

С БНР договорът е за 99 650 лв. без ДДС, с радио "Фокус" - за 97 344 лв. без ДДС, но с това радио е сключен и нов договор за 120 000 лв. без ДДС, с Дарик радио – 99 992 лв. без ДДС. Националната телевизия, на която е платено, за да популяризира програмата, е TV7. Стойността на договора е 120 000 лв. без ДДС. Всеки договор е с продължителност 1 година.

От Транспортното министерство заявяват, че за медийно отразяване и пиар обслужване от бюджета на ведомство от август 2009г. до февруари тази година са похарчили 13 899,20 лв. 10 399,20 лв. са дадени за информационна кампания за безопасност на пътя. През 2010 г. министерството е платило 3 500 лв., за да се направи анализ какви са обществените нагласи към дейността му.

За популяризиране на дейността на Оперативна програма "Транспорт", "чрез сътрудничество с електронни медии" обаче са дадени 1 719 338 лв. Проектът, по който са сключвани и изпълнявани договорите е с продължителност 35 месеца, започнал е август 2010г. и приключва юни следващата година.

Сключен е договор с БНР за 216 174,72 лв. с ДДС. По два договора за 583 200 лв. с ДДС са дадени за информационна рубрика от 15 минути и кратки спотове в Дарик радио. С БНТ има договор за 300 192 лв. С TV7 е сключен договор за 200 064 лв. За 6 документални филма от по 20 мин., които трябва да излъчи до края на тази година пък транспортно министерство е сключило договор за 419 707, 36 лв. с "Нова броудкастинг груп" АД (в тази група влизат телевизиите Нова, Диема, КиноНова, Диема Фемили, Нова Спорт, Nova Premier League (HD), както и списание „Ева”).

10 250 375,04 лв. е изразходвало Министерство на земеделието и храните на Мирослав Найденов от юли 2009г. до февруари тази година за медийни и пиар инициативи по мярката Техническа помощ. Ведомството, управлявано от Мирослав Найденов също посочва, че не са давали пари и не са подписвали договори за медийно отразяване и пиар дейност.

Но и там имат договори по европрограма програма, за която отговарят - Програмата за развитие на селските райони. Парите се дават от Техническа помощ на ПРСР, като комуникационния план е 15% от целия бюджет или 18 477 193 евро за периода 2007–2013 г. мярката.

МЗХ е сключило след юли 2009 г. 3 договора с електронни медии (радиа и телевизии) и похарчило по тях 446 800 лв., през 2010г. договорите са вече 8, а стойността им 756 999,84 лв. Двойно повече са тези договори през следващата 2010 година – 16. Стойността им е близо 2 млн. лв.

С пари по Оперативна програма "Околна среда" от Министерство на околната среда и водите пък са направили две кампании. По време на първата през 2010г. за дадени 300 594 лв. ,за да бъде направен ТВ клип и той да се излъчи по БНТ, bTV и Нова телевизия.

За втората кампания през 2011г. са дадени 1 660 966 лв. за 3 клипа звук и видео и тяхното излъчване. Така те се пускани по 6 радиа – БНР, Дарик, БГ радио, ФМ+, Фреш, bTV  и телевизиите БНТ, bTV , Нова телевизия.

От ведомството на министър Нона Караджова заявяват, че самото министерство не е сключвало договори за медийно отразяване с пиар агенции. Социалното министерство също заявява, че тази година не е заделило пари за това, но по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" са сключени договори с 8 радиа и телевизии.

На БНТ за договор от 2011 до 2013г. са изплатени 182 300 лв., на bTV  за 2011 – 207 648,20 лв. на "Нова броудкастинг Груп" АД – 217 000 лв., на Телевизия Европа 80 990 лв., на TV7 – 110 080 лв., на БНР 59 928 лв. на Дарик радио 214 450 лв., на Агенция "Фокус" ("Фокус-Нунти" ООД) 99 795 лв.

Към 20 февруари тази година са подновени договорите с последните две и на Дарик е изплатена 4 600 лв. Подопечното на Симеон Дянков министерство пък е дало малко над 400 000 лв., а здравното министерство 6,5 млн. лв.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...