Печалбите на Facebook достигнаха най-голям ръст от две години насам, надминавайки очакванията на анализаторите. Най-големи приходи компанията е отчела от мобилни реклами, пише „Ройтерс“.
Акциите на Facebook са скочили с 12%, достигайки 59,98 долара в следборсовата търговия. Най-голямата социална мрежа в света е отчела приходи от мобилни реклами в размер на 53% от общите постъпления от реклами за последното тримесечие на 2013 г., което представлява 1,24 млрд. долара.
„За малко повече от година мобилните устройства успяха да изместят компютрите“, казва експертът Арвин Батиа във връзка с приходите от мобилни реклами.
Facebook вече има 1,23 млрд. активни потребители на месец, а 945 млн. от тях използват мрежата чрез смартфон или таблет. Платените съобщения, които се появяват в „Новинарския поток“ (Newsfeed) на потребителите, са повишили печалбите на компанията през последните месеци. Рекламите са подходящи именно за устройствата с по-малки екрани.
Средната цена за реклама във Facebook се е увеличила с 92% през последната година, казват от компанията. Общият брой на рекламните импресии на сайта обаче е намалял с 8%. По думите на Марк Зукърбърг целта на Facebook е да по-скоро да продължи да подобрява качеството и уместността на рекламите в „Новинарския поток“, вместо да увеличава тяхното количество.
Данните от доклада за четвъртото тримесечие на 2013 г. сочат, че около 62% от всички месечни потребители на социалната мрежа ползват сайта всеки ден, в сравнение със само 58,3% през същия период на 2012 г. Това доказва, че ангажираността на потребителите расте все повече.
Общите приходи през последното тримесечие на миналата година са се увеличили до 2,585 млрд. долара. Очакванията на анализатори бяха за покачване до едва 2,33 млрд. долара. От компанията обявиха също, че разходите за тази година най-вероятно ще се увеличат с 35-40 на сто.
За последното тримесечие на 2013 г. от Facebook са отчели печалба от 31 цента на акция, отново надхвърляйки прогнозите на анализаторите.