Въпреки наложените преди дни фиксирани цени на храните по морските курорти в Гърция, почивката там пак излиза солено. Според запознати стратегията е хитър рекламен трик на южната ни съседка, с който да привлече повече туристи.
Цените по гръцкото море обаче не са толкова ниски. Кафето струва между 3 и 3,60 евро. Минералната вода е 2 евро за половин литър, а сандвичите са по 3-4 евро. Дори и цените да паднат с 30% те пак ще са по-високи от нашите. За сравнение по българското черноморие кафето достига 1,50 - 2 евро в петзвездните хотели, а по заведенията е и по-евтино.
Държавата спешно трябва да помисли как да отвърне на взетите от Гърция мерки, призова от своя страна председателят на Управителния съвет на Съюза на собствениците - Слънчев бряг Елена Иванова. Според нея най-удачно е да се намалят концесионните такси за стопаните на плажа, за да доведе това и до по-ниски цени за чадъри и шезлонги, както и в плажните заведени.
Заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев коментира, че по време на гръцката криза съседите са си издействали специални правила за дерогация (временна отмяна) на част от европравилата, в това число и за мерки, които иначе се тълкуват като държавна помощ.
"Нека се запозная по-детайлно с предприетите от гърците мерки, защото на мен ми е изключително интересно как може да се регулира по административен път чисто пазарен механизъм като ценообразуването", заяви Ботев, цитиран от „Стандарт“.
Междувременно българският туристически бизнес се притеснява за приходите от настоящия летен сезон. Хотелиери и ресторантьори настояват държавата спешно да организира маркетингова кампания, с която да промотира родното море и забележителности. Според тях, само по този начин страната ни може да отвърне достойно на стратегията на гръцките ни конкуренти за лимитирани цени край плажа.