"Нито едно населено място няма да остане без железопътен превоз". Това обеща министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на парламентарния контрол.
Уверението беше в отговор на въпрос на БСП, свързан с планираното закриване на 150 пътнически влака от разписанието на БДЖ. Румен Такоров от левицата съобщи в парламента, че този брой се равнява на 25% от всички пътнически влакове в железниците. Обяснението на министъра е, че повечето от тези влакове се използват от 25 години.
"В участъците, в които се отчита ниска ефективност, но няма друг транспорт, няма да се предприема закриване на превозите. Там където обаче е възможно, ще бъде намален само броят на
влаковете, като част от тях ще бъдат отменени от маршрута си или в определени дни от седмицата. С предложената редукция се очаква да бъдат спестени във финансово изражение около 22 милиона
лева на годишна база. Успешното завършване на реформите, които се извършват в железниците, ще доведе до подобряване качеството на обслужване и възможността за доставка на нов подвижен състав,
обясни министърът", цитиран от БНР.
Московски увери, че министерството има проект за оптимизиране на транспортните схеми.
Автомобилната администрация е извършила проверка за наличните маршрути и разписания на автобусните линии по всички общински, областни и републикански транспортни схеми.
"БДЖ е фалирало, ние си носим отговорността и правим всички действия, които могат да помогнат на това дружество все пак по някакъв начин да бъде изправено на крака и оздравено", каза още Московски, цитиран от Агенция "Фокус".
"Надявам се, че сте наясно със ситуацията в Българските държавни железници (БДЖ). Абсолютно е безсмислено да говорим за какъвто и да е договор, за каквито и да е изпълнения на договори, брой вагони, каквито и да е видове услуга при настоящото състояние на БДЖ", отсече министърът.
Според него пътническите превози на субсидия са единствените, на които им се полага да пътуват с намаление. Това са войници, деца, вдовици, възрастни и т.н. "Останалата част от пътническите превози по някакъв начин трябва да минат в някакъв поне близък до пазарния механизъм", каза Московски.