„Инцидентите с двата пожара във влаковете София – Кардам и София – Пловдив може да не са случайни”. Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев след днешното. Според него е притеснителен
фактът, че в рамките на три месеца са станали два сходни пожара.
„Ако причината за пожара във влака София – Пловдив е техническа и ако тя е подобна с причината за инцидента във влака София – Кардам, то отговорността е на железниците”, отбеляза Мутафчиев. Все още
обаче екипи на транспортното ведомство имат затруднен достъп до изгорелите вагони от втория случай на пожар. Според Мутафчиев учудващо е, че двата вагона на влака София – Пловдив са били скоро
ремонтирани и дори с пожарогасителите огъня е бил трудно овладян.
„Предстои поръчка на нови 35 спални вагона”, съобщи още транспортния министър. Според него държавата трябва да осигури средствата за нови влакове не чрез субсидии, а по правилата на ЕС, т.е. срещу
новите влакове да има задължение за качествен превоз.
Стартира процедура за избор на превозвач за обществени превози в железопътния транспорт. Тя ще стане факт след като по-рано днес Правителството одобри провеждането на процедурата по реда на Закона за
обществените поръчки, съобщи Дарик радио.
Процедурата е за превоз на пътници на територията на България с бързи и пътнически влакове. Действащият в момента договор за извършване на такива услуги, сключен между „Български държавни железници”
ЕАД и министъра на транспорта, изтича на 1 януари 2009 година.
Предвижда се новият договор да бъде сключен за срок от 15 години, като ще бъдат посочени изисквания за качеството на предлаганата услуга и за неговото повишаване чрез внедряване на система за
информация и резервации на пътниците, свързана с европейската система на железопътните предприятия.
Годишно железопътният транспорт у нас превозва около 33-35 млн. пътници, обслужват се 678 гари в населени места на територията на цялата страна с 561 влака дневно. За извършването на тези превози са
необходими над 500 вагона със седящи места, 70 спални вагона, 25 дизелови мотриси, 75 електрически мотриси и 200 локомотива.
Желаещите да участват в процедурата за избор на превозвач за извършване на обществени транспортни услуги в железопътния транспорт трябва да имат лиценз за пътнически превози.