Мутафчиев: Инцидентите с пожари във влаковете може и да не са случайни

24.07.2008 | 14:55
по статията работи: Петър Чернев
Стартира обществена поръчка за национален жп превозвач
Мутафчиев: Инцидентите с пожари във влаковете може и да не са случайни

„Инцидентите с двата пожара във влаковете София – Кардам и София – Пловдив може да не са случайни”. Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев след днешното. Според него е притеснителен фактът, че в рамките на три месеца са станали два сходни пожара.

„Ако причината за пожара във влака София – Пловдив е техническа и ако тя е подобна с причината за инцидента във влака София – Кардам, то отговорността е на железниците”, отбеляза Мутафчиев. Все още обаче екипи на транспортното ведомство имат затруднен достъп до изгорелите вагони от втория случай на пожар. Според Мутафчиев учудващо е, че двата вагона на влака София – Пловдив са били скоро ремонтирани и дори с пожарогасителите огъня е бил трудно овладян.

„Предстои поръчка на нови 35 спални вагона”, съобщи още транспортния министър. Според него държавата трябва да осигури средствата за нови влакове не чрез субсидии, а по правилата на ЕС, т.е. срещу новите влакове да има задължение за качествен превоз.

Стартира процедура за избор на превозвач за обществени превози в железопътния транспорт. Тя ще стане факт след като по-рано днес Правителството одобри провеждането на процедурата по реда на Закона за обществените поръчки, съобщи Дарик радио.

Процедурата е за превоз на пътници на територията на България с бързи и пътнически влакове. Действащият в момента договор за извършване на такива услуги, сключен между „Български държавни железници” ЕАД и министъра на транспорта, изтича на 1 януари 2009 година.

Предвижда се новият договор да бъде сключен за срок от 15 години, като ще бъдат посочени изисквания за качеството на предлаганата услуга и за неговото повишаване чрез внедряване на система за информация и резервации на пътниците, свързана с европейската система на железопътните предприятия.

Годишно железопътният транспорт у нас превозва около 33-35 млн. пътници, обслужват се 678 гари в населени места на територията на цялата страна с 561 влака дневно. За извършването на тези превози са необходими над 500 вагона със седящи места, 70 спални вагона, 25 дизелови мотриси, 75 електрически мотриси и 200 локомотива.

Желаещите да участват в процедурата за избор на превозвач за извършване на обществени транспортни услуги в железопътния транспорт трябва да имат лиценз за пътнически превози.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....