НАП пуска персонален код за справки*

10.01.2012 | 12:18
по статията работи: Ралица Стоянова
Фирмите вече подават декларации само по интернет
НАП пуска персонален код за справки*
Снимка: Sxc.hu

Националната агенция за приходите (НАП) пуска персонален идентификационен код, с който гражданите и фирмите ще могат да правят справки в електронната система, без да имат електронен подпис.

От утре желаещите да ползват такъв код ще могат да подадат заявление в центровете на агенцията, информират от НАП-Пловдив. Образецът на заявлението вече е публикуван в сайта на приходната администрация www.nap.bg и може да бъде разпечатан от там. В момента на подаването му клиентът ще получи 12-разряден персонален код, който ще бъде известен единствено на него. С този код той ще може да следи в базата данни на НАП активен ли е трудовия му договор, какъв е осигурителния му доход и какви вноски прави работодателя му по индивидуалните партиди за допълнително задължително пенсионно осигуряване. Чрез тонално набиране на кода, клиентите ще могат да получават и информация от кол-центъра на НАП.

Данъчните не изключиха възможността някой да остане изненадан, ако се окаже, че работи от години на 4-часов работен ден.

Новост в данъчната кампания тази година е, че хората, които са сменили работодателя си през 2011 г. или към края на годината са били безработни, не се налага да подават декларации за доходите върху физическите лица. Ако някой иска да ползва данъчно облекчение, той трябва да правил прилежно авансовите плащания на данъка в срок.

Заемите над 10 000 лева, които са различни от банкови, следва да се декларират в случай, че не са погасени до края на годината, пише Dariknews.bg.

Подаването на декларациите и плащането на данъка върху доходите на физическите лица трябва да стане до 2 май. При подаване по електронен път се ползва 5% отстъпка. Същият е размерът на облекчението и ако декларациите са подадени на хартия, в клон на НАП или по пощата, до 10 февруари.

Ежемесечните ДДС-справки, които подават фирмите в Националната агенция за приходите (НАП), ще се изпращат вече само по електронен път, ако продажбите или покупките на дружеството за месеца са повече от пет. Промяната беше публикувана в Държавен вестник през декември миналата година и влезе в сила от началото на тази, напомня НАП Пловдив.

Тъй като за интернет-декларирането е необходим електронен подпис, агенцията за приходите дава едномесечен гратисен период, през който фирмите да могат да се подготвят за изискването. Така, ДДС-данните за последния месец на 2011 година, които се подават в НАП до 14 януари, ще се приемат по стария ред. Справките за януари обаче, които ще се декларират през февруари, следва да бъдат изпратени вече по електронен път, ако в дневниците на фирмата има записани повече от пет покупки или продажби.

Ако една фирма няма електронен подпис, тя може да упълномощи друго лице, например счетоводна кантора, която притежава електронен сертификат, да подава декларациите по ДДС от нейно име.

От регистрираните по Закона за ДДС дружества в Пловдивска област, 85% още от миналата година декларират дейността си по интернет.

* Информацията е допълнена в 16:15 часа.

Оцени статията:
4.50/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...