НКЖИ готви програми за намаляване на времето за пътуванията по 2 направления

15.04.2008 | 16:30
по статията работи: Апостол Апостолов
Отчетено е увеличение на средната скорост на пътническите и товарните влакове. Пуснаха мотриса "Дезúро" по линията София - Копривщица
НКЖИ готви програми за намаляване на времето за пътуванията по 2 направления

Приоритетна задача през 2008 г. за ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) е реализирането на две програми за намаляване на времето за пътуванията в направленията София - Пловдив - Стара Загора - Бургас и София - Владая - Перник. Успоредно с тях, НКЖИ ще работи за осигуряване на условия за устойчив график за движение на влаковете и намаляване на съществуващите ограничения на скоростта и за останалата част от железопътната мрежа на България, съобщиха от НКЖИ.

Компанията е постигнала увеличение на средната скорост на движение на пътническите и товарните влакове по железопътната мрежа на България, чрез подобряване състоянието на железния път и инвестиции в жп инфраструктурата на страната.

Средната скорост на пътническите влакове в България за първите 4 месеца на годината е над 81 км/час, а на товарните – около 67 км/час. Тези стойности са достигнати още в края на 2007 г. и ръководството на НКЖИ продължава да работи в тази насока. Реалното увеличаване на скоростта е с над 2 км/час в сравнение със скоростта на движение на през 2002 г., когато е била около 79 км/час за пътническите влакове и около 65 км/час на товарните.

Интензивната работа на НКЖИ през 2007 г. е довела и до намаляване броя на участъците с ограничения на скоростта на движение на влаковете с 20%. Така общата дължина на местата с ограничение по железопътната мрежа към днешна дата са около 400 км, докато през 2002 г. е била 496 км.

НКЖИ е създадена през 2002 г. като национална компания за поддържане и управление на железния път и съоръженията от жп мрежата на страната. Компанията е и един от най-големите бенефициенти по Оперативна програма "Транспорт" на Европейския съюз. Тя ще реализира проекти на стойност 580 млн. евро, което е близо около 30% от общия бюджет на европейската програма за страната ни.

Междувременно стана ясно, че една от новите електрически мотриси "Дезúро" вече обслужва два пътнически влака между София и Копривщица. Това са пътническият влак № 30121 от София за Копривщица, който заминава в 08:40 ч. и пристига в Копривщица в 10:55 ч. и пътническият влак № 30124 от Копривщица за София, който заминава в 16:45 ч. и пристига в София в 19:07 ч., съобщиха от БДЖ.

Промяната е наложена след инцидента, при който бяха счупени пет от стъклата на нова мотриса Дезúро, обслужваща два пътнически влака между Пловдив и София. Сега тези два влака се обслужват от една от традиционните електрически мотриси, с които железопътният превозвач разполага.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 27.11   176 г. – Марк Аврелий назначава сина си Комод за съимператор, с което прекъсва системата на осиновените императори в Римската империя. 1095 г. – Папа Урбан II...