Покрай трагедията със скъсаната стена на язовир "Иваново” стна ясно, че язовирът е общинска собственост, а проблемът със стената му е известен от години. Пукнатината е регистрирана още през 2008 г.
Проблемът бил, че язовирът е собственост на Община Харманли, но пък е на границата на военен имот – полигонът Корен.
Според общината години наред – от 2008 година насам, е имало спорове за стопанисването на язовира. От военното министерство обаче твърдят, че не са правили спънки за достъп до язовира, защото
той бил на границата с военния имот.
Появиха се обвинения и към премиера Бойко Борисов, който още в началото на деня заяви, че двата вертолета "Кугър” от състава на Военновъздушните сили които извършват аварийно-спасителните действия
в помощ на пострадалото население от с. Бисер не са пригодени да летят в зимни условия. Според Борисов "хеликоптерите не са пригодени да работят при зимни условия, защото нямат системи против
обледеняване и рискът да паднат е много голям" Командири на екипажите на двата вертолета са били бригаден генерал Златко Златев и полковник Евгени Белкинов.
Специализираният сайт Pan.bg. обаче съобщава, че всички "Кугър"-и (от общо 12) са закупени и оборудвани с противообледенителна система на винта. Това са потвърдили и от авиобаза "Крумово" от където
са тръгнали вертолетите.
Системата не работи в момента заради липса на рамково споразумение за поддръжка на вертолетите "Кугър". Въпросното споразумение би трябвало да включва доставки на резервни части, консумативи,
технически бюлетини и ремонти, обучение, както и извършване на инспекции и генерални ремонти и калибриране на апаратурата.
Провеждането на прозрачен търг за Рамково споразумение за поддръжка на вертолетите "Кугър" е задължение на Министерството на отбраната, респективно дирекция "Инвестиции в отбраната", а не на ВВС на
България. За съжаление провеждането на този търг се е забавило вече почти година и половина.
Според запознати забавянето е в полза на частна българска фирма от Пловдив, която планира да получи сертификати и лицензи от френската Eurocopter за извършване на инспекции на вертолетите "Кугър" в
България и за целта и е необходимо време.
Освен това от началото на 2012 г. летят само 3 (от общо 12) "Кугър"-а - борд 701, борд 703 и борд 712. Останалите, без борд 705 който има големи проблеми, чакат също 500 часови регламентни
прегледи.
Сделката с френската компания "Еврокоптър" бе сключена през януари 2005 г. в София за закупуване на 12 нови военнотранспортни хеликоптера S 532AL Cougar Mk.I. Първата от 12-те машини AS 532AL е
предадена на българските ВВС през август 2006 г, а последната – през ноември 2010 г. Скъпоструващата сделка е на обща стойност 358 млн.евро. Бордни номера от 701 до 712 са базирани в авиобаза
"Крумово".