Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на "Итал Фууд Индъстри" АД, гр. Шумен и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 213 300 лв., представляваща процент от оборота му. Комисията постанови прекратяване на нарушението и незабавно изпълнение на решението в тази му част.
Производството е образувано по самосезиране по повод излъчването на рекламните клипове на продукта брускети "Марети" в българския телевизионен ефир, информира антимонополният орган.
Законът въвежда заблуждаващата реклама като една от формите на нелоялна конкуренция, която е забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.
Комисията счита, че добросъвестното поведение е изисквало производителят ясно да посочи българския произход на продукта.
След анализ на всички установени форми и елементи на рекламните клипове на брускети "Марети" КЗК приема, че цялостното впечатление, което създават рекламните послания, насочва към идеята, че се касае за вносен продукт - италиански. Рекламните клипове са базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура, език и самобитност. Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети.
Комисията приема поведението на ответното дружество за нарушение на добросъвестната търговска практика, в резултат на което са пренебрегнати основни принципи на конкуренцията и пазара. За подобни нарушения наказанията следва да имат както санкционен характер, така и превантивна функция.
При определяне на санкцията комисията е взела под внимание периода на нарушение от над 2 години, неограничения кръг лица, до които е достигнала процесната реклама, както и икономическото състояние на ответното дружество.