Някои от най-популярните търговски марки на американски корпорации губят стойността си, съобщава руското издание Взгляд, цитирайки класация на Interbrand. Според данните, търговската марка на американската компания Coca-Cola е поевтиняла с 525 млн. долара и стойността й вече се изчислява на 67 млрд. долара. Брандът Coca-Cola оглавява класацията, а втората най-скъпа марка в света е на софтуерната компания Microsoft. Стойността й е 59,9 млрд. долара или с около 5% по-евтино в сравнение с 2005 година. Третото място заема IBM, която увеличава стойността си до 56,2 млрд. долара. Според класацията, само две марки от челната петорка са повишили стойността си.
Намаление на стойността на брандовете отчитат известните компании Kodak, Dell, Ford и други. За разлика от тях, маркетинговите усилия на европейските и азиатски мениджъри поддържат и увеличават стабилно нивото на брандовете.
Google пък е компанията, която отбеляза най-стабилен ръст през тази година. Стойността на бренда се повишава с 46% до 12,3 млрд. долара.