Никой не иска БДЖ

12.05.2016 | 17:45
по статията работи: econ.bg
В стратегията е заложен и вариант дружеството да остане държавно
Никой не иска БДЖ
Снимка: inews.bg/Марио Евстатиев

Към момента няма заявен инвеститорски интерес към приватизацията на „БДЖ-Товарни превози“. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски след проведена среща с ръководствата на синдикалните организации и на националния железопътен превозвач.

Освен приватизацията на дружеството, в Стратегията за развитие на железопътния транспорт е заложена и втора алтернатива за оздравяване на БДЖ, а именно да продължи да съществува като държавна компания.

Министърът подчерта, че МТИТС няма отношение към назначаването и освобождаването на персонал в дружествата от системата. Всяко от тях има ръководство, което взима тези решения, каза Московски.

Той обясни, че тиражираните в публичното пространство цифри, касаещи служителите, са заложени в предварителни разчети и не могат да бъдат обявявани като категорични. Ръководството на „Холдинг БДЖ“ ЕАД ще работи със социалните партньори, за да бъде намерен оптималният вариант за преструктуриране и оздравяване на жп дружеството, превозващо товари. Крайната цел е то да бъда едно работещо предприятие, добави Московски. Той бе категоричен, че процесът ще протече с минимален ефект върху хората, работещи там.

Стратегията е изпратена в Брюксел и очаква нотификация за държавна помощ, за да може да се използват приходите от концесията на летище София за погасяване на дълговете на пътническия жп превозвач. По думите му в рамките на 4-5 месеца страната ни очаква да получи отговора на ЕК.

„По време на разговори с министър-председателят Бойко Борисов и финансовият министър Владислав Горанов, взехме решение да търсим вътрешен ресурс за погасяването на дълговете на железницата“, каза Московски.

По думите му, тези заеми не са държавно гарантирани, но сега се налага да бъдат платени, въпреки че отговорността за огромната задлъжнялост на дружеството не е по вина на сегашното ръководство. Именно затова е взето решението приходите от концесията на летище София да бъдат пренасочени от Сребърния фонд за изплащане на дълговете, като това е заложено в Закона за държавния бюджет за 2016 г.

Изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Владимир Владимиров съобщи, че общата задлъжнялост на дружествата е намаляла от 850 млн. лв. през 2009 г. на 458 млн. лв. през 2016 г. Дълговете към кредиторите за същия период са се понижили от 641 млн. лв. до 245 млн. лв. към днешна дата. Владимиров допълни, че тенденцията за финансовото състояние на „БДЖ-Товарни превози“ също е положителна, въпреки намаляването на пазарния му дял. По отношение на оптимизацията на дейностите, Владимиров съобщи, че има различни варианти и служителите могат да бъдат пренасочвани или към други държавни компании, или частни фирми, но все още всичко е в процес на обсъждане.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...