Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair отчете стабилизиране на положението си през периода април-септември. През тези шест месеца компанията е превозила 36,4 млн. пасажери, спрямо 31,6 млн. за същия период на миналата година. В същото време средната цена на билета на компанията вече е 39 евро или спад със 17%. Като цяло обаче чистата печалба се увеличава с 80 на сто до нивото от 387 млн. евро, показват финансовите разчети на Ryanair.
През последните шест месеца компанията намалява разходите с 27 на сто, обясняват от ръководството. От тях 5% по-малко са разходите за гориво. От 1 октомври чекирането на пасажерите на авиокомпанията е изцяло онлайн, което също пести разходи.
Пазарната ситуация в Ейре, Великобритания и Европа остава трудна, допълва Майкъл О'Лиъри, изпълнителен директор на компанията. Той обяснява, че въздушният транспорт във Великобритания и Ейре страда от специфични „туристически такси", които обаче не се налагат на алтернативните начини за пътуване - ж.п. или фериботен транспорт. Като цяло трафикът на ирландските и британските летища намалява - в Ейре понижението е от 15%, а в Обединеното кралство спадът е от 10 на сто.
О'Лиъри призова още и продължаване на борбата срещу монопола на летищните оператори ВАА и DAA.