Нов голям търговски център отвори врати в столицата днес (28 март) – Paradise Center. Молът се намира на кръстовището на бул. „Черни връх", ул. „Сребърна" и бул. „Тодор Каблешков" в София.
Площта на търговския център е в размер на 75 хил. кв. м., а в него ще бъдат разположени над 240 магазина, информират от консултантската фирма Forton International. В мола ще има кино салон и зона за развлечения. Хранителният магазин, разположен на площ от 8 хил. кв. м, ще бъде на френската верига магазини Carrefour.
Търговският център има амбиция да предложи комбинация от среден и висок клас марки модни магазини. В него има басейн, боулинг зала и стена за катерене.
Инвеститор в Paradise Centеr е „Булфелд“ ООД, а проектът се реализира с финансовата подкрепа на "УниКредит Булбанк".
По думите на Марин Караколев, говорител на Paradise Center, цитиран от в. "24 часа" удължаването на втората метролиния на столичното метро предвижда изграждането на метростанция „Парадайс" с директен вход към ниво -1 на търговския център. Наскоро кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че до края на 2013 г. лъчът на метрото по булевард „Черни връх“ ще се разшири именно с тази метроспирка.
Снимка: Facebook страница на Paradise Center
За последните няколко месеца това е второто откриване на мол в София, като в началото на декември врати отвори Bulgaria Mall, който беше първият голям търговски център в южните квартали на столицата.
Догодина ще отвори врати Sofia Ring Mall на Околовръстното шосе в София, който ще бъде най-големият мол в страната с отдаваема площ от 100 хил. кв. метра.
Последният бум на молове в столицата беше през април 2010 г. Тогава отвориха врати "Сердика център" на бул. "Ситняково", и The Mall на "Цариградско шосе". С тях търговските площи в столицата
се увеличиха до над 200 000 кв. метра. През 2006 г. бяха открити първите големи молове в София - Mall of Sofia, City Center Sofia и Sky City Mall.
Според анализ на Colliers International до края на 2014 г. общият обем на модерните търговски площи в молове в страната ще нарасне с повече от 40% и ще достигне 905 хил. кв.м. Усвояването им в краткосрочен план ще е предизвикателство за
участниците на пазара, като се имат предвид бавните темпове на нарастване на покупателната способност на потребителите. Въпреки това, проектите с добре развита концепция, устойчив микс от наематели
и комуникативна локация ще продължат да привличат интерес, смятат анализаторите.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!