Американският президент Барак Обама, който в момента се бори за втори мандат начело на държавата, представи документ, с който се цели по-дбора защита на личните данни на потребителите в интернет. Възможно е обаче тази своеобразна "харта на правата" да позволи на властите на САЩ да надзирават по-изкъсо големите интернет гиганти, коментира агенция Reuters.
Инициативата е част от по-мащабен план на администрацията на Белия дом, имащ за цел да даде на американците по-голям контрол върху личните им данни, които се използват в интернет.
Планираната харта съдържа общо 7 основни вида защити на потребителите, които те трябва да очакват от интернет компаниите. Сред тях влизат възможността потребителите да имат възможност за достъп и контрол върху личните си данни, събрани от компаниите. От своя страна компаниите трябва да осигурят максимална прозрачност за начина, по който тези данни се използват.
Интернет гиганти като Google и Facebook често биват обвинявани в тайно следене на онлайн дейностите на своите потребители и използването на тази информация за генериране на приходи от реклама.
Макар че подобен документ не би предизвикал незабавни нови задължения за онлайн компаниите, от Белия дом съобщиха, че новата харта на правата ще доведе до разработването на "приложими" правила на поверителност, които онлайн компаниите ще бъдат принудени да спазват.