Близо два пъти се е увеличил интересът към застраховките "Заболяване" през 2014 г., сочат предварителните данни на Комисията за финансов надзор за животозастрахователния пазар у нас. Докато през 2013 г. сме купили такива полици на обща стойност 12,135 млн. лв., то през следващата 2014 г. сумата се увеличава с близо 93% до 23,401 млн. лв. Това ясно показва, че българите все по-масово се интересуват от възможностите да покриват разходите си за лечение чрез застраховки, вместо да разчитат на държавата и собствените си спестявания, обясняват специалисти в бранша, съобщава iNews.
Друга причина за сериозния скок на този вид полици може да се намери и в 4-кратния ръст на изплатените обезщетения. През 2014 г. компаниите, работещи на пазара на животозастраховането, са платили на своите клиенти по този тип полици над 10,5 млн. лв. Което е с 326% повече спрямо обезщетенията за предходната година от 2,47 млн. лв. Според застрахователни брокери интересът към полиците "Заболяване" се е повишил, защото доста хора са видели как компаниите са покрили разходи на техни близки и са се замислили, че това е добра възможност и за тях самите, коментират от застрахователни брокери.
Като цяло пазарът на застраховки "Живот" през 2014 г. се представя по-добре спрямо 2013 г. Така през м.г. компаниите в сектора са продали полици за близо 35 млн. лв. повече спрямо предходната. Така премийният им приход възлиза на над 340,5 млн. лв., което е с 11,31% повече спрямо 2013 г. По този начин животозастрахователният пазар изпреварва по ръст общозастрахователния, който обаче е далеч по-масов.
Увеличение се наблюдава и при изплатените през 2014 г. обезщетения по застраховки "Живот". Общата сума, получена от клиентите на компаниите надхвърля 141,37 млн. лв. Което представлява ръст от 18,61% спрямо данните за 2013 г.
Най-голям дял сред продажбите на различните типове полици традиционно заема застраховката "Живот и рента". За 2014 г. близо 74% от продажбите се дължат на този тип полици, а българите са похарчили за тях почти 252 млн. лв. С натрупаните 23,4 млн. лв. премиен приход застраховките "Заболяване" заемат второ място по популярност с дял от близо 7%. Полиците "Злополука" пък се нареждан на трето място с продажби за 21,5 млн. лв. и пазарен дял от 6%. През последните години този вид застраховки традиционно заемаха втората позиция по популярност у нас. С 4-кратното увеличение на търсенето на полиците "Заболяване" обаче е налице промяна в статуквото.