Две години след въвеждането на първия списък от авиокомпании, на които е забранено да оперират в Европейския съюз, днес беше приета седмата актуализация на този „черен списък“. Комисията налага
забрана върху всички операции на една допълнителна украинска авиокомпания (Ukraine Cargo Airways), както и върху всички операции на конгоанския въздушен превозвач Hewa Bora Airways. Същевременно,
Комисията внимателно следи напредъка в коригиращите действия на авиокомпании като Mahan Air от Иран, TAAG Angola Airlines и всички индонезийски превозвачи, всички които на този етап остават в
списъка, съобщават от представителството на Европейската комисия в България.
Заместник-председателят на комисията Жак Баро, отговарящ за транспорта, заяви: „Заключението е ясно: тези държави или авиокомпании, които не действат решително за отстраняване на недостатъците си по
отношение на по безопасността, ще бъдат включени в списъка. Но нашата цел е не само да установим проблемите на безопасността, но и да ги решим. Комисията ще продължи неуморно своя диалог с държавите
и техните органи за гражданско въздухоплаване и авиокомпаниите им. Целта ни е да осигурими постигането от тях на приемливо равнище на въздушна безопасност на трайна основа.“ Новият списък може да
бъде намерен
тук.
С настоящата актуализация Ukraine Cargo Airways става третата украинска авиокомпания, добавена в списъка след Volare и Ukrainian Mediterranean Airlines. Комисията изпраща силен сигнал на властите на
Украйна, като ги приканва да обърнат по-голямо внимание на спазването на стандартите за безопасност.
Наложена е пълна забрана за полети в Общността на конгоанския въздушен превозвач Hewa Bora, на който преди беше разрешено да оперира един единствен самолет по специално споразумение с вече изтекъл
срок. След попадането на Hewa Bora в списъка, компанията се присъединява към всички останали превозвачи, лицензирани в Демократична република Конго и фигуриращи в списъка от въвеждането му през март
2006 г. насам.
В случая с TAAG Angola Airlines в решението на Комисията се признават усилията, положени от тази авиокомпания и съответните власти. Въпреки това от комисията отбелязват, че все още съществуват
значителни недостатъци по безопасността, които трябва да се отстранят преди изваждането на TAAG от списъка. В случая с Mahan Air комисията е готова да проучи грижливо документацията, представена от
авиокомпанията, и да направи посещение в Иран, в рамките на което да провери резултатите от прилагане на коригиращи действия. Чак тогава компанията може да бъде извадена от списъка.
В случая с авиокомпанията Garuda Indonesia, тя вече беше изслушана от Комисията и Комитета за въздушна безопасност, съставен от експерти от държавите-членки. Авиокомпанията е постигнала напредък в
осъществяването на коригиращи мерки, но това все още не е достатъчно. Освен това властите на Индонезия все още трябва да демонстрират, че са завършили коригиращите действия. В очакване на подобни
дейстивия и завършването на коригиращите действия от Garuda и другите авиокомпании, беше решено, че никой от индонезийските превозвачи няма да бъде изваден на този етап от списъка.
Cubana de Aviacion от Куба и Islands Development Company от Сейшелските острови остават под наблюдение.
Понастоящем списъкът на Общността забранява операциите в ЕС на всички въздушни превозвачи от: Екваториална Гвинея, Индонезия, Киргизката република, Либерия, Сиера Леоне, Свазиленд и Демократична
република Конго. Освен това, изцяло са забранени операциите в Европейския съюз на девет индивидуални въздушни превозвача.