Втората регионална конференция "Намерете капитала, който ви е необходим, за да продължите напред“ събра представители от 15 държави. Те дискутираха различни, от масово познатите, начини за
финансиране на малки и средни бизнес начинания. Организатор на събитието беше Центърът за предприемачество и управленско развитие (CEED).
Централната тема по време на събитието бяха т. нар. "бизнес ангели". Идеята за такива структури е развита най-добре в САЩ. Експерт по "ангелската помощ за бизнеса“ е Джон Мей, основател и управляващ
партньор на бизнес ангелската фирма New Vantage Group.
Нишата на бизнес ангелите е точно малкият бизнес, който тепърва прохожда. Те в никакъв случай не са сред милиардерите. Средната сума, която те влагат в чужди начинания, е малко над 30 хил. долара.
Обикновено те се събират на групи, защото така си "поделят“ проучването на набелязаните проекти. В САЩ има около 200 такива групи. Подобна идея е развита и във Великобритания, там те са известни като
„серафими“. Техните инвестиции са местни, но те могат да се кооперира и да разширят сферата си на действие.
Според Джон Мей бизнес ангелът е оптимист, много търпелив ментор, умеещ да си сътрудничи с хората. Едва 25% от инвестициите на бизнес ангелите водят до добра печалба за тях.
Един от първите бизнес ангели в България (а може би и единственият), е Том Хигинс. Той е у нас от 15 години. В момента той е управляващ партньор на Balkan Accession Fund, а в миналото дълго време е
бил един от ръководители на Българо-американския инвестиционен фонд. Българинът, който се е възползвал от „ангелската му помощ“, е Деян Василев, управляващ партньор в „Моите пари“.