Правителството одобри предоставянето на допълнителни бюджетни кредити по бюджетите на общините в размер до 5,5 млн. лв., съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет (МС).
От тях 1,5 млн. лв. са за закупуване и/или внедряване на софтуер за администриране събирането на местни данъци и такси. Предназначението на програмния продукт е да автоматизира дейностите по събиране на вземанията по Закона за местните данъци и такси и да подпомогне дейността на общинските администрации при администриране на приходите им от тези източници.
Софтуерът създава единен интерфейс за работа в общинските данъчни администрации, като реализираните функционалности водят до улесняване на комуникацията с клиентите и подобряване качеството на обслужване, авргументират се от правителството. Той позволява лесно администриране и поддържане на регистър на гражданите, регистър и обработка на документи и декларации, задължения и плащания, осчетоводяване и отчетна дейност, което ще се превърне във важна част от електронното управление в България.
Софтуерът може да обработва и плащания и чрез ПОС терминали, което отговаря на целите на правителството за намаляване на разплащанията в брой.
Общини с население до 50 000 души ще се подпомагат с до 15 хил. лв., общини с над 50 000 жители – до 40 хил. лв., а общини с районно делене – до 75 хил. лв. Във всички случаи важи правилото, че дадените средства няма да надвишават фактически извършените разходи.
Останалите до 4 млн. лв. са за довършване на инфраструктурни обекти в общините Велико Търново, Смолян, Силистра, Долна баня и Русе.