От 20 май се въвежда забрана за движение на тежкотоварни автомобили по републиканските пътища за часовете от 16 до 22 часа за последния работен ден и последния почивен ден от седмицата. Това реши правителството на днешното си заседание.
Забраната ще бъде валидна и за дните на официалните празници. Тя ще е валидна до 30 септември и се отнася за пътищата от първа категория и автомагистралите. Ограничението няма да важи за камионите, които превозват нетрайни хранителни продукти и живи животни, информира Dariknews.bg.
В България няма необходимите паркинги, за да бъдат въведени ограничения за движението на тежкотоварните автомобили в почивните дни. Това коментира за Агенция "Фокус" Красимир Лалов - заместник-председател на Националното сдружение на българските превозвачи.
По думите му "някаква комисия" се събрала и установила, че в България има паркинг за 3200 ТИР-а. Това въобще не отговаряло на истината. От година и половина ние каним управляващите да съдействат за изграждането на паркинги, но никой не си мърда пръста. Накрая се намери комисия, която да установи, че България е цъфнала и вързала с паркингите. Нещата за жалост не са такива, а това си е чиста проба пропаганда, заяви Лалов.
По паркингите в страната не са осигурени необходимите условия за престой и почивка. Европейските критерии за това какво е паркинг не са влезли в българския закон, въпреки че Законът за автомобилните превози се промени съвсем наскоро. В българския закон няма определение за това що е паркинг. Едно от основните изискания е паркингът да бъде ограден и осветен. По думите на Лалов в България паркинги са наречени отбивки от пътя. В страната има два новоизградени обекта - в Плевен и в София, които отговарят донякъде на изискванията на европейската директива. Всичко останало са нелегални места извън пътя, които нито са озаконени, нито някой отговаря за тях.
Според зам-председателя на Националното сдружение на българските превозвачи никъде в европейските държави няма забрана за движение на камиони в работен ден - петък. Той допълни: Нас никой не пожела да ни извика, да седнем на една маса и да видим кое, как и защо се прави. От другата страна стоят изискванията на нашите застрахователи. Има железни правила, където е казано, че камионът трябва да бъде на охраняем паркинг.