Около 10% от българския пазар е покрит с фалшиви продукти. Това означава, че родните търговци и производители работят с тези държави, които произвеждат фалшификатите и явно сме част от една верига. Това заяви днес Иван Савов, регионален директор на Intertec Moody за Централна и Източна Европа, Русия, Турция, Кавказ и Централна Азия. Той взе участие в представяне на програма за борба с фалшивите сертификати в България.
Най-много фалшификати има в текстилния сектор и по-специални при марковите дрехи. Другите области, сред които се срещат много фалшиви стоки, са козметиката, играчките и фармацевтиката, информира iNews.bg.
Програмата за борба с фалшивите сертификати стартира за първи път в Централна и Източна Европа и България. Тя започва през 2008 година по инициатива на Интерпол, когато агенцията идентифицира
огромната нужда от глобална координация и сътрудничество между органите на реда и съответните организации. Всички институции, които имат пряко отношение по този проблем в съответните държави,
трябва да работят в пълна координация. Това се налага, за да се съхрани животът и здравето на гражданите, които биха могли да станат ползватели на подобни продукти с неясен произход.
Програмата за борба с фалшивите сертификати обхваща всички структури на МВР, прокуратурата, митниците и всички заинтересовани страни и организации като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и
Комисията за защита на потребителите (КЗП).
По време на днешното събитие беше обяснено, че повече от 5% от глобалния БВП е покрит от фалшиви стоки. По този повод Иван Савов посочи, че става въпрос най-вече за дрехи, играчки, електронни компоненти, електрически изделия за крайния потребител, резервни части за авиационната и автомобилната индустрия и медицината. "Няма сфера, която да не е засегната и всичко това генерира огромен риск за здравето и живота на хората, които потребяват тези продукти. В тази връзка борбата с фалшивите сертификати не е само срещу финансовите загуби, които търпи бизнесът – тя е най-вече за здравето на хората", обясни експертът.