Приблизително 150 млн. евро са предвидени за въвеждане на е-управление чрез Оперативна програма „Добро управление” (ОПДУ). Това заяви ръководителят на управляващия орган на Оперативна програма „Административен капацитет“ (ОПАК) Моника Димитрова-Бийчър по време на конференцията „Административна реформа чрез е-управление”.
„На база постигнатите резултати към момента в областта на електронното управление трябва да изградим рамката за следващия програмен период. Осигуряването на устойчивост на резултатите по проектите е от основополагащо значение, защото въз основа на тях ще получим финансирането за бъдещите проекти в тази област“, обясни тя.
Моника Бийчър подчерта, че за да получи финансиране страната ни трябва да има визия за дълготраен ефект на резултатите по проектите, затова наличието на устойчивост е задължително условие, а не само препоръка.
За новия програмен период приоритет за финансиране по ОПДУ ще бъдат изграждането на Единен системен интегратор, развитието на различни информационни системи, доизграждането и свързването на ключови регистри на администрацията, осигуряване на оперативна съвместимост на регистрите, въвеждането на електронни обществени поръчки и др.
Стремежът е окончателно да се въведе електронното управление в администрацията, в това число и секторни системи като е-възлагане, е-митници, е-здравеопазване и др. „В бъдеще успехите трябва да се отчитат не въз основа на броя разработени електронни услуги, а на база броя на хората, които ги използват”, отбеляза г-жа Бийчър.
Към момента бюджетът по приоритетна ос III на ОПАК: „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление” е наддоговорен с 119%, а изплатените средства са малко над 63%. Общо по приоритетна ос III са сключени 144 договора като 57 проекта от тях вече са приключили, отчете Моника Димитрова. В 104 администрации са въвели система за вътрешен електронен документооборот, 4 са новоразработени/обновени информационни системи за съдебната власт, 2196 административни услуги вече се предоставят онлайн.