Обсъждат се три нови процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на централните администрации по Оперативна програма „Административен капацитет“ (ОПАК). Ще могат да се финансират проекти на обща стойност 17 млн. лева, съобщават от пресцентъра на Министерството на финансите.
Решението за това е взето от Комитета за наблюдение на ОПАК и Съвета за координация при управление на средствата от Европейския съюз. Проектите, които могат да се финансират, са на базата на реализирани икономии при изпълнението на вече сключени договори по оперативната програма.
Една от процедурите, по приоритетна ос I “Добро управление“, е свързана с оптимизиране на структурата на звената на централната администрация и избягване на дублиращи се функции. Общият й бюджет е 3 млн. лева.
4 млн. лева са предвидени за процедура по приоритетна ос II “Развитие на човешките ресурси“ за повишаване на квалификацията и професионализма на служителите от централната администрация.
Останалите 10 млн. лева са отделени за процедура по приоритетна ос III “Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление“ за създаване на условия за ефективно реализиране на комплексното административно обслужване чрез осигуряване на оперативна съвместимост на ключови регистри в централната администрация.
И по трите процедури е предвиден 12-месечен срок за изпълнение на одобрените проекти. Управителният орган на ОПАК е определил едномесечен срок за кандидатстване.