Омбудсманът възрази срещу по-високата цена на билетите в столичния градски транспорт

19.07.2022 | 17:30
по статията работи: econ.bg
Проф. Ковачева възразява срещу предвидената различна цена за купуване на един и същи билет - за еднократно пътуване без право на прекачване, в зависимост от това дали е купен от водач на превозно средство, каса или автомат на територията на метростанция
Омбудсманът възрази срещу по-високата цена на билетите в столичния градски транспорт
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати становище до председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев, в което го информира, че в институцията на омбудсмана постъпват жалби, свързани с Проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на столицата.

Проф. Ковачева възразява срещу предвидената различна цена за купуване на един и същи билет - за еднократно пътуване без право на прекачване, в зависимост от това дали е купен от водач на превозно средство, каса или автомат на територията на метростанция (2 лв.) или от каса, извън територията на метростанция (1.60 лв.)

Подчертава, че това не е съобразено с недостатъчните на брой пунктове за закупуване на билети и по-скоро се явява като санкция за тези, които не са успели да си купят билет по електронен път.

"Предвиденото увеличение на цената на превозните документи не е съобразено с тежката икономическа обстановка в страната и занижената покупателна способност на населението. Още повече, че в условията на епидемична обстановка, един от начините за привличане на пътници към използването на градски транспорт е предлагането на ниски, достъпни цени на транспортната услуга, което в София така и не се случи за разлика от други европейски столици", пише омбудсманът.

Освен това проф. Ковачева е категорична, че новата тарифна политика не бива да става чрез налагане на ограничения, липса на избор на превозни документи и увеличения на цените.

"Реформата в тарифната политика при пътуване с обществения транспорт на територията на Столична община следва да отчита не само необходимите промени, свързани с използването на нови технологии, продукти и услуги, но и транспортните нужди на пътниците, които градският транспорт в столицата следва да обслужва", подчертава общественият защитник.

Омбудсманът е против и срещу заложеното в Проекта изискване пътникът да валидира/използва закупения от него билет за еднократно пътуване без прекачване в рамките на 60 минути от издаването му. Според Ковачева подобно изискване нарушава правата на потребителите на транспортни услуги, тъй като ги лишава от възможността да използват въпросния превозен документ когато преценят, на един по-късен етап от закупуването.

Ковачева е против отпадането и на месечната карта за метро, за която не се предлага подходяща алтернатива. Така гражданите ще са принудени да купуват годишна карта на разсрочено плащане, като първата вноска е за три месеца. Тя пита защо е отпаднала и възможността за пътуване с еднодневната карта за всички линии – "Бял билет", с която се пътува безплатно при силно замърсен въздух.

Според нея предвиденото таксуване на пътниците според пропътувано време - 30 и 60 мин. също е спорно, предвид обхвата на транспортната мрежа, честите задръствания, особено в пиковите часове и неспазването на разписанията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...