Рекламите в Интернет са донесли приходи от 3,1 млрд. долара през последното тримесечие в САЩ, коментира Financial Times. Повишението е с 34% от нивата през миналата година. Според анализатори, приходите от онлайн рекламите през 2005 година ще бъдат около 12 млрд. долара. Изданието посочва, че за 2004 година тази стойност е била 9,6 млрд.
Наблюдатели посочват, че фирмите са реализирали възвръщаемост от рекламите в интернет, по-висока от бюджета им за онлайн реклами. Данните са изнесени в доклад на Бюрото за интерактивна реклама (Interactive Advertising Bureau). Докладът не посочва кой тип онлайн реклама е отбелязала най-голямо развитие, но според повечето анализатори това са рекламите, реализирани в интернет търсачките като Google и Yahoo!. Близо 60 милиона американци използват услугите на подобни сайтове всеки ден.
Най-ползваната услуга на мрежата си остава размяната на имейли – близо 52% от потребителите използват интернет главно за да получават и изпращат съобщения. Използването на Интернет за търсене се е увеличило с 41 % от 30 % между юни 2004 и септември 2005.
Все пак интернет рекламите заемат само малка част от рекламните бюджети на компаниите. През годината в САЩ са реализирани рекламни компании на стойност близо 70 млрд. долара. Анализаторите се надяват данните от доклада на IAB да накара повечето фирми да преосмислят своята стратегия за онлайн рекламиране.