От китайския портал за онлайн търговия Alibaba са похарчили над 1 млн. йени или 160,7 млн. долара за компенсации при фалшиви стоки и за засилване на защитата на данните на клиентите си от началото на 2013 г. до края на ноември 2014 г., пише „Ройтерс“.
„От Alibaba носим голяма отговорност по отношение на борбата срещу фалшификатите“, коментира главният изпълнителен директор на компания та Джонатан Лу.
Китайската компания обяви сериозна война на фалшивите стоки още преди няколко години. Нейните управители решиха да направят политиката си спрямо тях още по-строга, след като пуснаха за първи път свои акции на фондовата борса в Ню Йорк през септември и записаха рекорд от 25 млрд. долара от продажбата им.
Фалшификатите могат да попречат на Alibaba да печели нови клиенти, инвеститори и търговски партньори в САЩ, смятат от компанията. Само преди няколко години в Северна Америка китайската фирма беше обвинена в нарушения във връзка с интелектуалната собственост.